Діти чи раби Божі

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

Аватар користувача
Романко
дописувач
дописувач
Повідомлень: 55
З нами з: 07 грудня 2011, 23:31
Звідки: Знам'янка Кіровоградської области

Діти чи раби Божі

Повідомлення Романко » 04 січня 2012, 14:43

Маркіян Шашкевич у своїх проповідях наголошував, що ми діти Божі. Ще нас називають рабами Божими. У Біблії десь читав про дітей Божих, але там ідеться про таких, на яких зійшов Святий Дух. Чи можемо ми грішні називати себе дітьми Божими? Дякую за відповідь! Із повагою Роман.
Бог! Україна! Свобода!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9692
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Діти Божі

Повідомлення о.Олег » 04 січня 2012, 15:37

Романко писав:Маркіян Шашкевич у своїх проповідях наголошував, що ми діти Божі. Ще нас називають рабами Божими. У Біблії десь читав про дітей Божих, але там ідеться про таких, на яких зійшов Святий Дух. Чи можемо ми грішні називати себе дітьми Божими? Дякую за відповідь! Із повагою Роман.

якщо коротко - і рабами Божими ми не можемо себе назвати, коли грішимо.
З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Діти Божі

Повідомлення andrey s. » 04 січня 2012, 20:18

Романко писав:Маркіян Шашкевич у своїх проповідях наголошував, що ми діти Божі. Ще нас називають рабами Божими. У Біблії десь читав про дітей Божих, але там ідеться про таких, на яких зійшов Святий Дух. Чи можемо ми грішні називати себе дітьми Божими? Дякую за відповідь! Із повагою Роман.

Головне щоб Божими, а дітьми, слугами чи рабами, то вже згідно свого розуміння і ситуації.
Ми діти Божі, це по свому покликанню, по факту. І як водиться діти не завжди є слухнянні, але не дивлячись на то Батько від нас не відмовляється.

Притча про Блудного Сина особисто мені багато пояснює.
Син який будучи сином прагнув рабства, і йому не було відмовленно, а навіть навпаки.(нагорода за прагнення рабства, визнання перед Ним не гідності синівства, і нагорода за це, за цю довіру і надію на Батьковий суд, це Радість Батька :) , коли ми є у Нього, коли віднаходить нас коли пішли в блуд.)
І слуга є теж, це брат блудного сина, він також син, слуга, але рабом себе не бачив, що в принципі є нормальним, бо був слухнянним сином і служив Батьку, а якби ще любив блудного брата, то був би досконалим і взагалі, ми про це не балакали і Ісусу не було потреби приходити у світ. :pardon:

Як себе бачити, то суто Ваш вибір, і не зважайте на слова інших про рабство.
А що, Вас якось ранить коли кажуть про рабство, що Ви Раб Божий??? (справді мені цікаво)
Дякую.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
Романко
дописувач
дописувач
Повідомлень: 55
З нами з: 07 грудня 2011, 23:31
Звідки: Знам'янка Кіровоградської области

Re: Діти Божі

Повідомлення Романко » 05 січня 2012, 21:08

andrey s. писав:
Романко писав:Маркіян Шашкевич у своїх проповідях наголошував, що ми діти Божі. Ще нас називають рабами Божими. У Біблії десь читав про дітей Божих, але там ідеться про таких, на яких зійшов Святий Дух. Чи можемо ми грішні називати себе дітьми Божими? Дякую за відповідь! Із повагою Роман.

Головне щоб Божими, а дітьми, слугами чи рабами, то вже згідно свого розуміння і ситуації.
Ми діти Божі, це по свому покликанню, по факту. І як водиться діти не завжди є слухнянні, але не дивлячись на то Батько від нас не відмовляється.

Притча про Блудного Сина особисто мені багато пояснює.
Син який будучи сином прагнув рабства, і йому не було відмовленно, а навіть навпаки.(нагорода за прагнення рабства, визнання перед Ним не гідності синівства, і нагорода за це, за цю довіру і надію на Батьковий суд, це Радість Батька :) , коли ми є у Нього, коли віднаходить нас коли пішли в блуд.)
І слуга є теж, це брат блудного сина, він також син, слуга, але рабом себе не бачив, що в принципі є нормальним, бо був слухнянним сином і служив Батьку, а якби ще любив блудного брата, то був би досконалим і взагалі, ми про це не балакали і Ісусу не було потреби приходити у світ. :pardon:

Як себе бачити, то суто Ваш вибір, і не зважайте на слова інших про рабство.
А що, Вас якось ранить коли кажуть про рабство, що Ви Раб Божий??? (справді мені цікаво)
Дякую.

Ні, не ранить :) . Немає нічого приємнішого ніж бути Божим Рабом. Однак рабство у мене асоціюється все таки зі злом. Я маю багато знайомих комуністів-атеїстів, які досі є рабами тієї імперії, яка згнила 20 років тому. Особливо, моя класна керівничка, яка не хоче слухати про Бога й український націоналізму і досі живе радянськими байками про Бандеру, зомбує у цьому напрямку моїх однолітків. Вона є рабинею хіба що :evil:. Не знаю, як на Заході, а в мене на Кіровоградщині чимало членів "Свободи" є рідновірами. Вони намагаються об'єднати святе поняття націоналізм з поганськими культами. Сподіваюся, що скоро рідновірство й атеїзм підуть у небуття. А щодо Дітей Божих, мені сподобалася ідея Маркіяна Шашкевича. Мабуть, його проповіді дуже надихали вірян.
Бог! Україна! Свобода!

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Діти Божі

Повідомлення andrey s. » 05 січня 2012, 21:52

Романко писав:Ні, не ранить :) . Немає нічого приємнішого ніж бути Божим Рабом. Однак рабство у мене асоціюється все таки зі злом. Я маю багато знайомих комуністів-атеїстів, які досі є рабами тієї імперії, яка згнила 20 років тому. Особливо, моя класна керівничка, яка не хоче слухати про Бога й український націоналізму і досі живе радянськими байками про Бандеру, зомбує у цьому напрямку моїх однолітків. Вона є рабинею хіба що :evil:. Не знаю, як на Заході, а в мене на Кіровоградщині чимало членів "Свободи" є рідновірами. Вони намагаються об'єднати святе поняття націоналізм з поганськими культами. Сподіваюся, що скоро рідновірство й атеїзм підуть у небуття. А щодо Дітей Божих, мені сподобалася ідея Маркіяна Шашкевича. Мабуть, його проповіді дуже надихали вірян.


Зрозуміло :) . Нажаль я не чув проповідей Шашкевича, але переконаний що Він визначна особистість, і що тут ще скажеш..Віддано Журився Україною.
І всетаки Ваша вчителька є жертвою, як би там не було, но сама того не розуміючи, є жертвою Безбожницької пекельної машини.
Але, то вже минуле, і багато з її покоління і таких самих жертв як вона, зрозуміли то..і направились, визнали, що були рабами і таким чином звільнились...
Можливо варто сподіватись, що і Ваша вчителька не буде винятком.
Бо в нашу еру зла вистачає, і единий спосіб його побороти, це не піддаватись на провокації і не діяти їхніми методами.
І так, це не просто, але необхідно для витривання до кінця. :pardon:
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re: Діти Божі

Повідомлення Омельян » 08 грудня 2015, 13:30

а що б Ви на це:
Дулокалія
Відвідуючи богослужіння в греко-католицьких чи православних храмах, шановний читач мабуть звернув увагу на вживання в богослужбових текстах словосполучення «раб Божий». Дехто слухає його, не задумуючись, хтось навіть гордиться, що може себе так іменувати, а є й такі, що обурюються. Звідки воно походить і чому закріпилося в літургійних текстах візантійської традиції?
Джерел, звідки воно взялося, декілька, і прихильники такого слововжитку можуть вказати передовсім на тексти Святого Письма. Псалмопівець зве себе і молільників так раз-у-раз (див. Псалми 18:1, 19:11, 27:9, 31:16, 34:22, 35:27, 69:17; 36, 78:70, 79:2; 10, 86:2; 4; 16, 89:3; 20; 39; 50, 90:13; 16, 102:14; 28, 105:6; 17; 25; 26; 42, 109:28, 113:1, 116:16, весь Псалом 119, 123:2, 132:10, 134:1, 135:1; 14, 136:22, 143:2; 12, 144:10 – подано за новою нумерацією). Якщо звернемось до текстів Нового Завіту, то побачимо, що Марія зве себе «рабою Господньою» (Лк. 1:38) і сам Ісус Христос говорить притчами, у яких порівнює апостолів та віруючих з рабами (див. Мт. 18:23-35, 20:27, 22:2-14, 24:45-51, 25:14-30, Мр. 10:44, Лк. 12:36-48, 14:15-24, 17: 7-10, 19:12-27, 20:9-16, Йо. 13:16, 15:20. У всіх цих текстах українські переклади Святого Письма Хоменка та Огієнка передають вжите в грецькому оригіналі слово ?????? [раб] як «слуга», або «невільник»).
Іншим джерелом слововжитку «раб Божий» є тогочасні правові відносини. У Візантійській – Східній Римській – імперії діяло (принаймні формально) Римське право, а у ньому був чіткий поділ на personae sui iuris – «осіб свого права», себто вільних, та personae iuri alteris subiectae – «осіб, підлеглих праву іншого», себто рабів. У випадку, коли рабовласник разом зі своїми рабами приймав християнство, він (часто, однак не завжди) відпускав їх на волю, і вони звали себе тоді «рабами Божими» на означення того, що вони вільні, що вже більше не є рабами людськими.
Однак існувала ще одна тогочасна суспільна дійсність, яка на мою думку, найсильніше вплинула на закріплення цього словосполучення в літургійних текстах. Відомо, що колись єдина Римська імперія поділилася на Західну і Східну таким чином, що до Східної відійшли ті території, на яких панівною була культура еллінізму – тої греко-азійської суміші, яка виникла внаслідок завоювання Азії Олександром Македонським. Азійські ж держави, які Олександр завоював, були типовими східними деспотіями, «тоталітарними пірамідами», як би ми їх назвали сьогодні, – системами рабів і «сатрапів», де підлеглі кожного «сатрапа» були його рабами, а сам він, у свою чергу, був рабом вищого «сатрапа», і так до самого верху: в кінцевому рахунку всі були рабами царя чи фараона (напрошується порівняння з «царственним мордобитієм» з поеми Тараса Шевченка «Сон»). Ця тоталітарна ментальність була живучою у Візантійській імперії протягом всього її існування і продовжує жити у «ІІІ-му Римі» – Московії, як «спадкоємиці» Візантії, та на всіх територіях, які так чи інакше були втягнені у візантійську «культурну орбіту». Не зважаючи на Римське право, фактично не-рабом був хіба що імператор, але й він, прийнявши християнство, визнавав над собою владу Бога, а оскільки у такій культурній атмосфері панував неусвідомлений «кесароморфізм» по відношенню до Бога (Бога розуміли як «верховного кесаря»), то визнати владу Бога над собою імператор міг, називаючи себе «рабом Божим». І те, що в цих суспільних відносинах всі християни почали звати себе «рабами Божими», було для них «честю», тому що зрівнювало їх перед Богом з імператором.
Однак тут виринає запитання: чи виправданий такий слововжиток в наш час? І ще глибше: чи був він виправданий протягом усієї новозавітньої історії? На перший погляд, беручи до уваги такі численні біблійні підтвердження та «східнохристиянську» традицію, відповідь мала би бути ствердною. Однак такий підхід надто спрощений, тому що не бере до уваги деяких якраз біблійних нюансів. Наприклад, Євангелія від Луки зве Адама не рабом, а сином Божим (див.: Лк. 3:38), що вказує на те, що «спочатку не було так» (пор.: Мт. 19:8), та й не могло бути, бо творячи людину «на свій образ» (Бут. 2:27), Бог створив її вільною, як вільний Він Сам. Не могло бути, бо творення рабів суперечило б Його любові і доброті. Богові й не потрібно було рабів: його велич і слава безмежні, а це значить, що Він не потребує зовнішнього служіння чи прослави. Щойно згрішивши, людина втратила свою свободу, ставши «рабом гріха» (Йо. 8:34), і Бог у своєму милосерді – у значенні поступових кроків Божої педагогіки – виводить людину з-під рабства гріха, ставлячи її під рабство Собі шляхом встановлення Закону. Саме тому всі люди старозавітньої традиції – від Мойсея і до Богородиці та апостолів включно – слушно звали себе «рабами Божими». З тієї причини, та використовуючи зрозумілі тодішнім людям тогочасні рабовласницькі супільні відносини, Ісус Христос вживає поняття «раб» у притчах. Однак перед своїми страстями Ісус Христос говорить апостолам: «Тож рабами вже не називатиму вас: раб не відає, що його пан робить. Називаю вас друзями, бо все Я вам об’явив, що чув від Отця мого» (Йо. 15:15). Святий Павло блискуче ілюструє це новозавітнє визволення у своєму Посланні до Галатів (тут я настійливо раджу читачеві відкрити Святе Письмо і прочитати 3-ю і 4-ту главу з Послання до Галатів): «...два завіти; один з гори Синаю, що рабів родить, ...А вишній Єрусалим вільний, він мати всім нам. ... Отак, брати, ми сини не рабині, а вільної» (Гал. 4:24-31). «Тому ти вже не раб, а син; а коли син, то спадкоємець завдяки Богові» (Гал. 4:7).
Що ж Візантійська літургійна традиція? Схоже, що вона, по-перше, застрягла у Старому Завіті, цілковито ігноруючи як слова Ісуса Христа перед Тайною Вечерею (див.: Йо. 15:15), так і Послання святого апостола Павла до Галатів. (Цікаво, що християни перших століть – до «одержавлення» християнства у 313 році – чітко розуміли різницю між старозавітнім рабством та новозавітньою свободою. Наприклад, найдревніша форма літургії, що збереглася – Божественна Літургія св. Якова – вживає слово «раб» тільки у словосполученні «раб гріха», а окрім цього – жодних «рабів»!). По-друге, Візантійська літургійна традиція таким чином штучно підтримує вже – Богу дякувати! – відмерлу в цивілізованому світі тоталітарно-рабську «восточну» – візантійську й азійську водночас – ментальність, що має свій вплив і на суспільні відносини. Тому що той, хто вважає себе «рабом Божим», має, по-перше, спотворене уявлення про Бога і Його Отцівство та про належний стосунок людини до Бога – богосинівство, – а по-друге, він є рабом в принципі, «рабом за природою», як би його назвав Арістотель. Звідси – один крок до рабства людям: керівництву підприємства, віськовому чи міліцейському командуванню, владі, церковній єрархії та клирові... Ми, нажаль, маємо аж занадто доказів цього на всьому евразійському просторі – тому просторі, де розповсюджена Візантійська літургійна традиція... Та й самі богослужіння звучать гротескно: не встигла людина народитися, як її хрестять рабом, вінчають рабом, при кожному Святому Причасті не перестають нагадувати, що вона – раб, і, врешті, уміщають на цвинтарі – рабом та моляться за упокій душі – теж раба. Тому, поки літургісти зроблять якісь зміни, я би радив тим справді християнським батькам, які не бажають, щоби їхню дитину хрестили рабом (це ж треба було додуматися, щоби внести поняття «раб» у саму формулу таїнства Хрещення!), хрестити свою дитину самим за римо-католицькою формулою: «Іване (Петре, Софіє...), я хрещу тебе в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь!». Таке Хрещення буде важне, тому що кожен християнин має право охрестити, а оскільки Православні і тим паче Греко-Католицька Церкви визнають чинність римо-католицького таїнства Хрещення, то і сама наведена мною формула є чинною. Після цього можна довершити обряд вже в храмі. Важче що-небудь порадити стосовно таїнств Подружжя та Евхаристії... А до літургістів та єрархії Церков Візантійської традиції звертаюся із закликом: очистьте зі своїх літургійних практик застаріле (бо старозавітнє) та принизливе для людської гідності (бо візантійсько-азійсько-деспотичне) «раболєпіє», ведучи вірних кожною йотою богослужбових текстів від рабства до богосинівства!
Петро Гусак

Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4635
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Діти чи раби Божі

Повідомлення ShMariam » 08 грудня 2015, 13:46

Перепрошую, а Вас часом нема в "Дискусійному клубі УГКЦ" у Фейсбуці? :) Просто там якраз про це говорять. І мені дуже способався коментар когось з дописувачів, що нормально вживати ОДНОЧАСНО слова і раб Божий, і слуга, і син, і друг, і брат Ісуса, а як говорив о.Піо, Христос - Наречений всіх душ. Цього вчать навіть на християнських таборах: "Ти мій Брат, ти мій Друг надійний, хоч Ти є моїм Царем..."
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re: Діти чи раби Божі

Повідомлення Омельян » 08 грудня 2015, 15:53

ShMariam писав:Перепрошую, а Вас часом нема в "Дискусійному клубі УГКЦ" у Фейсбуці? :) Просто там якраз про це говорять. І мені дуже способався коментар когось з дописувачів, що нормально вживати ОДНОЧАСНО слова і раб Божий, і слуга, і син, і друг, і брат Ісуса, а як говорив о.Піо, Христос - Наречений всіх душ. Цього вчать навіть на християнських таборах: "Ти мій Брат, ти мій Друг надійний, хоч Ти є моїм Царем..."

і там обговорювалось написане п.Гусаком? Так склалося, що деколи потрапляють на очі деякі його статті чи ремарки і справляє враження (у данному випадку, принаймі) безпричинно агресивного чоловіка - замість того, щоб помагати Церкві будувати-розвиватись, пропонує руйнувати-змінювати. :( Чи це у мене проблеми сприйняття, через призму яких бачу викривлено-помиляюсь?

Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9692
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Діти чи раби Божі

Повідомлення о.Олег » 08 грудня 2015, 16:00

Петро ще той полеміст :D
А на Фейсбуку - там в різних темах різні дописувачі говорять про потребу пояснювати терміни, про потребу добрих перекладів, потребу вчити і вчитися... Ця тема не виняток: як на мене - і до буття рабом БОжим ще треба досягти. Зазвичай не розуміючи людина ставить собі акцент на слові раб і, що цікаво, повністю права, а "Божий" вживає невдумливо, як традиційний придаток :( З п.Гусаком можна в багатьох речах погоджуватися, а в багатьох і ні... Непомильністю не втішається.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4635
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Діти чи раби Божі

Повідомлення ShMariam » 08 грудня 2015, 16:05

:)

Вже сам факт того, що людина очолює "Рух за Життя" вказує на те, що вона це глибоко переживає. І хто багато думає про щоденне вбивство невинних дітей, того це сильно ранить... Це радикальність, а не агресія.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей