Ангели

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення ShMariam » 14 березня 2016, 21:56

Wolodymyr писав:Я про те, що якщо відхід був не один, то одні вже сидять в Сізо, а по інших ще йде контрольна закупка.

:D

Просто Ви думаєте про них, як про людей. То в нас так - спокусився, згрішив, покаявся, згрішив, покаявся... і до смерті. Ангели значно вищі за нас розумом і волею, отже якщо вже противляться Богові, то "всім серцем", якщо люблять Бога - то віддані Йому остаточно. Не можуть вони грішити і продовжувати бути на "випробовувальному терміні".
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 14 березня 2016, 22:11

Просто процес гріха в людини і ангела різний.
Наприклад якщо глянути на першу книгу Самуїла 16,14
https://www.biblegateway.com/passage/?v ... D0%B0%2016
І Дух Господній відступився від Саула, а напав його дух злий, посланий від Господа.

Якщо почитати старий заповіт, то там не все так однозначно зі "злими духами". Якщо говорити про "перше постання ангелів", то перед потопом явно щось було, навіть якщо відкидати різні апокрифи.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення ShMariam » 14 березня 2016, 22:29

Wolodymyr писав:Просто процес гріха в людини і ангела різний.
Наприклад якщо глянути на першу книгу Самуїла 16,14
https://www.biblegateway.com/passage/?v ... D0%B0%2016
І Дух Господній відступився від Саула, а напав його дух злий, посланий від Господа.

Якщо почитати старий заповіт, то там не все так однозначно зі "злими духами". Якщо говорити про "перше постання ангелів", то перед потопом явно щось було, навіть якщо відкидати різні апокрифи.

Дивує, що "посланий від Господа", але тут більше про підпорядкованість всього Богові (в сенсі - залежність, а не те, що все виконує Божу волю), а не про то, що той дух був хоч і злий, але ще не покараний (логічне питання: чому не покараний? навернутися ж не навернеться, на відміну від людини). Той дух вже сам себе покарав тим, що був злий, бо кайдани гріха = "кайдани темряви".
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 14 березня 2016, 22:48

Ок, а "Кари Єгипецькі"? Дух смерті, який вбив кожного перворідного?
В старому заповіті є дуже багато ангелів, що чинять діла які з людської логіки тяжко назвати добрими.
Просто коли хірург вирізає апендицит, то це не значить, що він неневидить його, він спасає людину.

Коли оперативний працівник йде в бордель і оплачує повію, це не значить одразу що він йде проти началсьтва, може в нього робота така.
Головне щоб оті оперативні працівники після того як надивляться на всяке самі не пішли тією ж дорогою.

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 14 березня 2016, 23:00

я от тепер не впевнений, що треба було виносити таку тему на публіку. Бо форум всякі люди читають. Не сприймаючи Біблію в цілому з її уривків можна собі такого понавидумувати. Але вже почато. Будем якось викручуватись.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення ShMariam » 14 березня 2016, 23:58

Думаю, що "Господь послав злого духа" тут у цитаті вище треба розуміти не буквально, що Бог захотів, щоби праведника хтось мучив (тому що Бог не хоче муки свого творіння, інша річ - допускає, діяльність злих духів в т.ч.). Про ангела смерті - не знаю, чи він добрий (і чи був то в прямому сенсі ангел-дух, і це не образний вислів, бо тут більше відчитується наголос на значенні "посланець" :) ), але бачу, що в Біблії таки є чіткий поділ на добрих і злих духів. Таких, що "посередині", нема. І не зможе Бог послати ангела творити явне зло (саме зло, а не те, що ми собі можемо вважати злом), бо Він явно всемогутніший начальника в поліції.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 15 березня 2016, 00:43

Ну там злий дух явно не праведника мучив у випадку з Саулом. І власне я про те і говорю. Якщо ангели створенні, щоб помагати людині, або принаймі мають такий наказ, то коли коли вони роблять певні не прийнятні для нас як добро речі, то вони роблять то не з прямої волі Отця, а з нашої свобідної волі самим собі зашкодити.
Ісуса спокушав лукавий в пустелі, але оскільки Ісус мав тверду волю діяти за волею Отця, то лукавий не міг нічого поганого з Ним зробити.
Людський гріх це підавання тілесним спокусам і ставленням їх вище волі Бога. Ангели тіла не мають, отже і спокуси, а відповідно і гріхи у них іншого плану.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 15 березня 2016, 14:34

Wolodymyr писав:Не знаю чому в перший день великого посту мене потягнуло підняти таку тему. Але...
1) В ангелів немає тіла, тільки дух, відповідно немає емоцій?
2) Відхід ангелів від Бога це не одноразовий акт, І тих що вже відходили раз уже було подолано? І зараз вони перебувають в увязнені.
Друге Петра 2,4
https://www.biblegateway.com/passage/?v ... %D0%B0%202
Бо як Бог Анголів, що згрішили, не помилував був, а в кайданах темряви вкинув до аду, і передав зберігати на суд;

1. не зовсім розумію, чому виникає питання саме про (за визначенням повязані з тілом) емоції, коли можна було б описувати можливі внутрішні стани Ангела, що за визначенням з тілом можуть бути і не звязані (настрій, наприклад, почуття, переживання тощо) в контексті того, що знаємо про Ангелів: безпристрасні, служать (не як "джини" - перепрошую, що не все встигаю читати, але з того, що запамяталося - своєму якомусь володарю даруючи владу, багатство чи земне щастя і, як на мене, по аналогії скоріше описують впалих ангелів-чортів/нечисть/демонів) Тому, хто їх посилає ( ἄγγελος - посланець, Божий посланець), помагаючи людині позбавитись від її беззаконь, усвідомленні Божих доріг.
2. відхід ангелів саме одноразовий акт
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 15 березня 2016, 14:41

Wolodymyr писав:Ну там злий дух явно не праведника мучив у випадку з Саулом. І власне я про те і говорю. Якщо ангели створенні, щоб помагати людині, або принаймі мають такий наказ, то коли коли вони роблять певні не прийнятні для нас як добро речі, то вони роблять то не з прямої волі Отця, а з нашої свобідної волі самим собі зашкодити.
Ісуса спокушав лукавий в пустелі, але оскільки Ісус мав тверду волю діяти за волею Отця, то лукавий не міг нічого поганого з Ним зробити.
Людський гріх це підавання тілесним спокусам і ставленням їх вище волі Бога. Ангели тіла не мають, отже і спокуси, а відповідно і гріхи у них іншого плану.

ангели не спокушають. Спокушають демони. Тілесно - в тому числі. На прикладі Ісуса бачимо, що тілесно спокушувати (владою, багатством, їжою) можна і не будучи тілесним, але біс має здатність набувати тіла (опановуючи тілесних - чи то позбавляючи волі повністю керуючи, чи то через пристрасть до гріха) і спокушати чи чинити пряме насилля незалежно, наскільки людина праведна чи грішна. Наприклад, читав про святого старця, якого побив злий дух, керуючи розбійниками. А той упокорився і дав себе покалічити. Плід його покори - навернення розбійників (стали монахами), хоча до кінця життя ледве ходив.
перепрошую, якщо не вловлюю суті розмови (трошки багато всього на голові)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 15 березня 2016, 16:14

я не маю наувазі що конкретний ангел відступає кілька раз. Я маю наувазі, що власне мені виглядає, що вже була як мінімум одна хвиля падіння ангелів, однак не дуже велика, а в "кінці світу" буде інша, власне про яку сказано в Апокаліпсисі.

Я знаю, що дехто є дуже логічний, і власне любить цією своєю логікою заводити якраз туди куди не треба, так що якщо я зараз буду городити якусь єрись, то дуже прошу тикнути мене носом в якісь собори, або інші документи, які можу почитати щоб не розводити тут дискусію і не зводити інших на форумі.

Буття 2:19
І вчинив Господь Бог із землі всю польову звірину, і все птаство небесне, і до Адама привів, щоб побачити, як він їх кликатиме. А все, як покличе Адам до них, до живої душі воно ймення йому.


Згідно єврейської логіки, знати їм’я чогось, то мати владу над ним. Отже людина дістала повноту влади як мінімум над усім в раю. А потім і над усім живим що перейшло з раю на землю. Бо імена не змінились.

Мабуть пропущу епізод з перед потопним сходженням синів Божих на землю, бо там не все так однозначно. І по різному трактується.

Далі якщо йти старим завітом, то згоден, що можливо казати ангел трохи не правильно, власне в розумінні посланець Божий. То швидше питання перекладу. Буду певно казати духи. Вони виконували там різну функцію. Як спасіння чи благої вісті, так каральні. І власне ті духи вважались винними тільки коли мучили невинних чи праведних без допуску на то Бога. І власне карались за таку провину майже одразу. Наприклад в Товит 8:3
Рибний запах відігнав демона, й утік він у горішні частини Єгипту; а Рафаїл, кинувшись за ним, зв'язав його й негайно повернувся.


В тому ж Йові, Сатана перше "питає дозволу" в Господа перш ніж мучити Йова. Тобто він діє дуже обережно і формально не виступив поки відкрито проти Господа.

Далі якщо взяти Захарія 3:1
І показав Він мені Ісуса, великого священика, що стояв перед лицем Господнього Ангола, а сатана стояв по правиці його, щоб противитися йому.

То так виглядає, що в певний момент після смерті Ісуса Сатана ще був серед духів, що приходили до престолу Господа. Хоча тут можливо і про іншого Ісуса йде мова.

А власне саме "гріхопадіння"-постання проти Господа, Сатани станеться в момент приходу його на землю в вигляді Антихриста. І саме в цей момент незмінні за природою ангели можуть мінятись. Коли входять і виходять. Тобто за цей єврейський вислів означає, що здійснюють якесь діяння на землі.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення ShMariam » 15 березня 2016, 20:09

Про ангелів: http://www.catechismus.org.ua/index.php ... &Itemid=38



II. Падіння ангелів

391 За вибором непослуху наших прабатьків стоїть голос спокусника, противника Бога (Пор. Бут. З, 1-5.), який із заздрості штовхає їх у смерть (Пор. Муд. 2, 24.). Св. Письмо і Традиція Церкви вбачають у цій істоті упалого ангела, названого сатаною, або дияволом (Пор. Ів. 8, 44; Од. 12, 9.). Церква вчить, що спочатку він був добрим ангелом, створеним Богом. «Диявол та інші нечисті сили були дійсно створені Богом добрими з природи, але вони самі стали злими» (IV Латеранський Собор 1215 р.: DS 800.).
392 Писання говорить про гріх цих ангелів (Пор. 2 Пт. 2, 4.), їхнє «падіння» полягає у вільному виборі цих створених духів, які радикально і безповоротно відкинули Бога і Його Царство. Відгомін цього бунту знаходимо у словах спокусника до наших прабатьків: «... і ви станете, як Бог» (Бут. 3,5). Диявол «грішить від початку» (1 Ів. 3,8), він «батько брехні» (Ів. 8,44).
393 Безповоротність вибору ангелів, а не брак безмежного Божого милосердя, є причиною того, що їхній гріх не може бути прощений. «Для них немає каяття після падіння, як немає каяття для людей після смерті» (Св. Іван Дамаскин, Про віру православну, 2, 4.).
394 Св. Письмо свідчить про згубний вплив того, кого Ісус називає «душогубець від початку» (Ів. 8,44), того, хто навіть намагався відвернути Ісуса від місії, яку Він отримав від Отця (Пор. Мт. 4, 1-11.). «На це з'явився Син Божий, щоб знищити діла диявола» (1 Ів. 3,8). Найважчим, щодо наслідків, ділом диявола була брехлива спокуса, яка привела людину до непослуху Богові.
395 Могутність сатани не є безмежною. Він є лише створінням, могутнім тому, що є чистим духом, але завжди створінням: він не може перешкодити будові Царства Божого. Хоч сатана діє у світі через ненависть до Бога і Його Царства в Ісусі Христі, а діяння його спричинює велику шкоду — духовного, а посередньо, і фізичного порядку, - для кожної людини і для суспільства, це діяння дозволене Божим Провидінням, яке силою і лагідністю керує історією людини і світу. Божий попуст на діяльність диявола є великим таїнством, але «ми знаємо, що тим, які люблять Бога, - покликаним за Його постановою, усе співдіє на добро» (Рим. 8,28).

http://www.catechismus.org.ua/index.php ... &Itemid=38
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 15 березня 2016, 20:38

Та читав я катехизм. Якраз цю частину, перед тим як тему піднімати. Тим більше цей кусок здається і цитувався в темі.
Просто власне диявол появляється у вульгатті і йде з малою букви, тобто не як власне ім’я, а як просто назва чогось. Коли Сатана згадується власне як власне імя конкретного духа, хоча може бути збірним образом також. Я ніяк їх не оправдовую, ні одного ні іншого.Чи кажу що вони невинні чи можуть покаятись.

Добре йду копати документи Латеранського Собору.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 16 березня 2016, 11:20

Wolodymyr писав:я не маю наувазі що конкретний ангел відступає кілька раз. Я маю наувазі, що власне мені виглядає, що вже була як мінімум одна хвиля падіння ангелів, однак не дуже велика, а в "кінці світу" буде інша, власне про яку сказано в Апокаліпсисі...

та це одна і та сама "хвиля", Володю - ми про неї саме з Одкровення Богослова і знаємо. Якщо подивитесь, що пишуть юдейські равини про Сатана (пишуть, якщо коротенько, як про свого роду прокурора - як без прокурора на Суді? - який добре виконує свою роботу, як про Ангела Смерті, без якого не побачиш, хто живе, бо праведний, а хто вмер, бо грішить), то впадає в око той факт, що такі погляди на існування зла/спокушування у них саме через те, що не прийняли Благовісті Месії. Розумію, що проблематичним є усвідомити понад часовість Одкровень Апокаліпсису, але у темі просто варта мати на увазі наступне:
- ангели вже ВСІ Сотворені (ще перед людиною) і не досотворюються
- ангели вирішують остаточно (раз і назавжди, або сказали своєму (і нашому) Творцеві "так", або сказали "ні") і не наполовину (трошки добрі чи трошки злі).
- "другої хвилі" не буде.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 16 березня 2016, 15:07

Ну якщо виходити з погляду, що апокаліпсис вже стався, то так. Ну мається наувазі що все вже сталось і те що буде в тому числі.

Просто присутність прокурора на суді означає, що він визнає легітимність суді. Принаймі до пори до часу. Власне як на мене оте "падіння" і є реакція на присуд. Не згода з прощенням і милосердям, бо вони абсолютно не логічні з погляду не емоційної істоти.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 16 березня 2016, 15:17

Wolodymyr писав:Ну якщо виходити з погляду, що апокаліпсис вже стався, то так. Ну мається наувазі що все вже сталось і те що буде в тому числі.

Просто присутність прокурора на суді означає, що він визнає легітимність суді. Принаймі до пори до часу. Власне як на мене оте "падіння" і є реакція на присуд. Не згода з прощенням і милосердям, бо вони абсолютно не логічні з погляду не емоційної істоти.

так і Бог (в тому ж значенні, лише доведеному до абсолюту) не емоційний. Просто Добрий. І хто від доброти - той Ангел.
Але я грішний не тому надав роздуми раввинів, що вони мають хоч якусь рацію. Лише тому, що їх роздуми лише старозавітні, а ми знаємо, що частина Ангелів упали і що ні про якого доброго прокурора-Сатану навіть мови йти не може. Як і знаємо про те, що Ісус із праведниками будуть судити живих і мертвих.
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 16 березня 2016, 17:27

І все ж, можна те саме з лінками, або принаймі словесним посиланням куди йти шукати. Назва курсу в семінарії чи щось таке.

ПС: я не кажу про доброго не доброго, я кажу про момент формального визнання винним - злим, і відповідної кари за це. Хоча якщо дивитись це з погляду не існування часу, то це не має значення.

В любому випадку, дякую за відповідь.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 17 березня 2016, 08:20

Wolodymyr писав:І все ж, можна те саме з лінками, або принаймі словесним посиланням куди йти шукати. Назва курсу в семінарії чи щось таке.

ПС: я не кажу про доброго не доброго, я кажу про момент формального визнання винним - злим, і відповідної кари за це. Хоча якщо дивитись це з погляду не існування часу, то це не має значення.

В любому випадку, дякую за відповідь.

не зовсім розумію запитання. Подумаю...
гарного дня
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 17 березня 2016, 15:47

може так, щоб охопити весь спектр:

Людвіг Отт
Вчення Одкровення про ангелів або християнська ангелологія

від себе, щоб було зрозуміліше читати, додам, що в католицькому богослів'ї позначення Sententia Certa (Sent. certa.) відноситься до навчання без остаточного затвердження, але воно ясно виводиться з одкровення. Це нижче рівня Sententia Fidei (De fide.), але вище Sententia COMMUNIS (Sent. communis.).

§ 26. Існування, походження і число ангелів
1. Існування та походження ангелів
Бог створив на початку часів духовні істоти (ангелів) з нічого. De fide.
Існування ангелів заперечувалося садукеями (Діян. 23,8: «Садукеї кажуть, що нема воскресіння, ні ангела, ні духа, а фарисеї визнають і те й інше»), а також матеріалізмом і раціоналізмом всіх часів. Сучасні раціоналісти оголошують ангелів персоніфікаціями Божественних властивостей і дій або бачать в юдейсько-християнському вченні про ангелів сліди первісного політеїзму або запозичення вавилонських і персидських уявлень.
IVЛатеранський і IВатиканський собори оголосили: simul ab initio temporis utramque de nihilo condidit creaturam, spiritualem et corporalem, angelicam videlicet et mundanam (з початку часів одночасно з нічого сотворив все - і духовне, і тілесне, тобто ангелів і земний світ. D 428, 1783. Одночасність створення світу ангелів і матеріального світу прямо не стверджується (simul може також означати: разом, спільно з; пор. Сир. 18,1), але вважається sentencia communis (загальною думкою богословів).
Святе Письмо вже в найперших книгах свідчить про існування ангелів, які прославляють Бога і як служителі й посланці Божі передають веління людям. Пор. Бут. 3,24; 16,7 наст .; 18,2 наст .; 19,1 наст .; 22,11 наст .; 24,7; 28,12; 32,1 наст. Про створення ангелів опосередковано свідчить Вих. 20,11: «За шість днів створив Господь небо і землю, море і все, що в них», безпосередньо Кол. 1,16: «Бо Ним [Христом] створено все, що на небесах і що на землі, видиме й невидиме, престоли, господства, начальства, влади». Пор. Пс. 148,2-5.
Передання з самого початку було одностайним у вченні про ангелів. Ранньохристиянські апологети захищаючи христианство від закидів атеїзму згадують віру в існування ангелів (Юстин, Apol. I 6; Афінагор, Suppl. 10). Першу монографію про ангелів близько 500 р. написав Псевдо-Діонісій Ареопагіт під назвою De coelesti hierarchia ( «Про небесну ієрархію»). Серед латинських отців Церкви вченням про ангелів детально займались Августин і Григорій Великий. Багато свідоцтв надає і церковна літургія.
Природний розум не може привести неспростовні докази існування ангелів, тому що їх створення є вільним діянням Божим. Але з послідовності зростання [ступенів] досконалості у творінь можна з великою ймовірністю зробити висновок і про існування створених чисто духовних істот.

2. Число ангелів
Число ангелів, відповідно до Святого Письма, дуже велике. Писання говорить про велике множество [безліч] (Євр. 12,22), про тисячу тисяч (Дан. 7,10; Об. 5,11), легіони (Мт. 26,53). Особливі біблійні імена вказують на наявність ієрархії і «рангів» ангелів. З часів Псевдо-Діонісія на основі біблійних імен налічують дев'ять чинів або ступенів ангелів, з яких кожні три становлять ієрархію: серафими, херувими і престоли; верховенства, сили і влади; начала, архангели і ангели. Пор. Іс. 6,2 наст .; Бут. 3,24; Кол. 1,16; Еф. 1,21; 3,10; Рим. 8,38 наст .; Юд. 9;1 Сол. 4,16.
Поділ світу ангелів на 9 чинів, і пов'язане з цим (походженням з неоплатонізму) вчення про просвічення нищих чинів вищими, не є істиною віри, а є вільною богословською думкою. Те ж саме можна сказати і про схоластичну, що грунтується на Дан. 7,10, класифікацію на angeli assistentes і angeli ministrantes (ангелів, що стоять біля Престолу, і ангелів-посланців Божих). До першої групи зараховували шість вищих чинів, до другої групи - наступні три нижчі чини, що залишилися (за Псевдо-Діонісієм). Зі свідчень Одкровення, однак, неможливо встановити, в чому полягають функції предстояння і служіння. Пор. Тов. 12,15; Лк. 1,19. 26.
Згідно з вченням св.Томи, яке пов'язане з його вченням про принцип індивідуації [виділення одиничного і індивідуального з загального], ангели окремо відрізняються один від іншого. Кожен ангел утворює сам для себе окремий рід (species). Інші богослови навпаки вчать, що ангели або всі разом утворюють один рід (Альберт Великий), або що окремі ієрархії або чини становлять особливий рід (францисканська школа, Суарес).

§ 27. Природа ангелів
1. Нематеріальність природи ангелів
Природа ангелів - духовна. De fide.
IVЛатеранський і IВатиканський собори розрізняють духовне і тілесне творіння і ототожнюють духовне творіння з ангелами. D 428, 1783: spiritualem et corporalem (creaturam) angelicam videlicet et mundanam (творіння і духовне, і тілесне, тобто ангелів і земний світ).
На відміну від людської природи, складеної з духу і тіла, природа ангелів чисто духовна, тобто позбавлена ​​будь-якої матеріальності.
Святе Письмо виразно називає ангелів духами (spiritus, пневмата). Пор. 1Цар. 22,21; Дан. 3,86; Прем. 7,23; 2Мак. 3,24; Мт. 8,16; Лк. 6,19 (грецьк. 18); 10,20; 11,24. 26; Євр. 1,14; Об. 1,4. «Духів злоби», тобто занепалих ангелів, Павло протиставляє «крові і плоті», тобто людям. Еф. 6,12: «Бо ми не маємо боротьби проти крови та тіла, але проти початків, проти влади, проти світоправителів цієї темряви, проти піднебесних духів злоби». Це протиставлення вказує, що упалі ангели мисляться нематеріальними істотами.
Трудність щодо нематеріальності ангелів повинен створювати текст Юд. 6-7, якщо слова: «чинили перелюб» (вірш 7) відносяться до ангелів, згаданих в попередньому вірші, а не до Содому і Гомори. Якщо перше тлумачення є вірним, тоді тут, як і в вірші 9, відчитуємо натяк на поширений в пізньому юдаїзмі і в християнстві перших століть переказ, згідно з яким ангели вступали в подружні зв'язки з дочками людськими (пор. Бут. 6,2), і були за це покарані Богом. Надхненний автор нагадує своїм читачам відомий переказ з метою наочно показати їм караючу справедливість Божу, не бажаючи при цьому допустити зобов'язуючого висловлювання щодо природи ангелів.
Більшість Отців Церкви, серед них і св.Августин, писали під впливом стоїків і платонічних уявлень, а також окремих хибно трактованих слів Святого Письма (Пс. 103,4; Бут. 6,2), що ангели мають тонку, ефірну або вогнеподібну тілесність, в той час як інші , такі як Євсевій Кесарійський, Григорій Назіанський, Псевдо-Діонісій і Григорій Великий, визнавали чисту духовність ангелів. Григорій Великий говорить: «Ангел є тільки духом, в той час як людина дух і тіло». (Moralia IV 3, 8 ). В часах панування схоластики францисканська школа допускала, що і сотворені чисто духовні субстанції складені з матерії і форми (з невизначеного і визначеного), в той час як Тома і його школа розглядали їх в якості чисто духовних субстанцій, лише як форму, без матерії (formæ subsistentes або substantiæ separatæ). S. th. I 50, 1-2.

2. Природна безсмертність ангелів
Ангели по природі є безсмертними. Sent. communis.
З чистої духовності природи ангелів випливає їхня природна безсмертність. Пор. Лк. 20,36: «І померти вже не можуть, бо рівні ангелам, і вони сини Божі». Блаженство добрих і відпалість злих ангелів, за свідченням Одкровення, триває вічно. Мт. 18,10: «Кажу вам, що ангели їхні на небесах завжди бачать обличчя Мого Отця». Мт. 25,41: «Ідіть ви від Мене, прокляті, у вічний огонь, що дияволові та його посланцям приготований».
Помилковим є погляд, якого дотримувалися Йоан Дамаскін (De fide orth. II 3) і багато схоластів (Скот, Біль), що, мовляв, безсмертність ангелів є даром благодаті. Насправді вона з необхідністю слідує з їхньої духовної природи. S. th. I 50, 5.

3. Розум, воля і влада ангелів
Як духовні істоти ангели мають розум і вільну волю. Пізнавальні та вольові якості в ангелів завдяки їх абсолютній духовності є більш досконалими, ніж у людей, однак через конечність їх природи істотно менш досконалі, ніж нескінченне пізнання і воля Божа. Ангели не відають таємниць Божих (1Кор. 2,11), не володіють знанням сердець синів людських (1Цар. 8,39) і не вміють правильно передбачати свобідну поведінку людей в майбутньому (Іс. 46,9 наст.); день і година Страшного Суду їм невідомі (Мт. 24,36, Мк. 13,32). Їх воля мінлива.
Спосіб пізнання в ангелів відповідно їх духовної природи є суто духовним. Вони осягають духовні поняття (species intelligibiles) не як людина шляхом абстракції з сприйнятого почуттями, а отримують їх від Бога відразу при своєму створенні разом з природною здатністю пізнання, як влиті або вложені знання (scientia infusa або indita). Пор. S. th. I 55, 2. Природнє пізнання Бога в ангелів є опосередкованим, тобто пізнанням, здобутим через споглядання досконалості творінь, особливо своєї власної досконалості. Пор. S. th. I 56, 3.
Свобода волі є причиною падіння злих ангелів і їх вічного відкинення. 2Пет. 2,4: «Бог Ангелів, що згрішили, не помилував».
Оскільки ангели в своїй природі піднесені над усіма іншими створіннями, то вони наділенні також вищою повнотою влади в порівнянні з іншими творіннями. Згідно 2Пет. 2,11 по міцності і силі ангели перевершують людей. Ангели, однак, не мають тієї влади творити і здійснювати чуда у вузькому сенсі слова, яка належить єдиному Богові.

§ 28. Надприродне піднесення і випробування ангелів
1. Піднесення в стан благодаті
Бог визначив ангелам надприродну кінцеву мету, безпосереднє споглядання Бога, і для досягнення цієї мети наділив їх освячуючою благодаттю. Sent. certa.
а) Пій V відкидав вчення Байюса про те, що вічне блаженне щастя добрих ангелів є ніби-то нагородою за їх природно хороші справи, а не є благодаттю. D 1003 наст.
Ісус застерігаючи від погорди, запевняє: «Ангели їх [малих оцих] на небесах завжди бачать обличчя Мого Отця» (Мт. 18,10). Пор. Тов. 12,19. Необхідною передумовою доступу до безпосереднього споглядання Бога є, всеж, володіння освячуючою благодаттю.
Отці Церкви свідчать про піднесення ангелів в стан благодаті. Августин навчає, що всі без винятків ангели були наділені габітуальною благодаттю для того, щоб бути добрими, і постійно підтримуються актуальною благодаттю, щоб могти залишатися добрими (De civ. Dei XII 9, 2; De corrept. Et gratia c . 11 n. 32). Йанн Дамаскін вчить: «Всі ангели створені через Слово і досягли повноти від Святого Духа через освячення, відповідно до своєї гідності і чину, маючи участь в світлі і благодаті» (De fide orth. II 3).
б) Що стосується моменту часу піднесення ангелів в стан благодаті, Петро Ломбардійський (Sent. II d. 4-5) і середньовічна францісканська школа вчать, що ангели були створені без наділення їх надприродним даром, а за допомогою благодаті актуальної повинні були самі приготуватися до прийняття благодаті освячуючої. Останнє, однак, випало ніби тільки на частину тих добрих ангелів. На противагу цьому Тома, слідуючи за св.Августином, вчить (в своїх пізніших творах), що ангели були створені в стані освячуючої благодаті: probabilius videtur tenendum et magis dictis sanctorum consonum est, quod fuerunt creati in gratia gratum faciente. S. th. I 62, 3. Пор.Августин, De civ. Dei XII 9, 2: angelos creavit ... simul eis et condens naturam et largiens gratiam. Cathechismus Romanus (I 2, 17) випливає з вчення св.Августина і св.Томи, яке дозволяє ефективніше окреслити благодатний характер надприродного піднесення.

2. Випробування ангелів
Ангели були піддані моральному випробуванню. Sent. certa щодо занепалих ангелів, sent. communis щодо добрих.
Спершу Ангели перебували в стані мандрів (in statu viæ), в якому вони завдяки своїй свобідній співпраці з благодаттю, повинні були заслужити надхненне споглядання Бога в конечному стані (in statu termini). Добрі ангели, які випробування витримали, в нагороду за це прийняли небесне блаженство (Мт. 18,10; Тов. 12,15; Євр. 12,22; Об. 5,11; 7,11), в той час як злі ангели, які випробування не витримали, були приречені на вічне прокляття (2Пет. 2,4; Юд. 6).
Для впалих ангелів висновок про факт їх морального випробування можна зробити з факту їх гріхопадіння, засвідченим у Святому Письмі (2Пет. 2,4). Для добрих ангелів впевнено обґрунтувати це біблійним текстом не можна, бо їх блаженство в Біблії явно не представлене як нагорода за вірність. Думка багатьох Отців Церкви, що ангели були створені в стані слави, для злих ангелів не сумісна з фактом їх гріхопадіння. Св.Августином свого часу підтримувався, потім, проте, був відкинутий погляд, що з самого початку існувало два різних царства ангелів: вище царство ангелів, створених в стані слави і тому безгрішних, і нижче царство грішних ангелів, які спочатку повинні були заслужити досконале блаженство вірним виконанням своїх обов'язків. Такий погляд є сумнівним, тому що він передбачає абсолютно необгрунтований різний підхід Бога до ангелів. S. th. I 62, 4-5.

§ 29. Гріхопадіння і відкинення злих ангелів
1. Гріхопадіння
Злі духи (демони) були створені Богом добрими; вони стали злими зі своєї власної провини. De fide.
IVЛатеранський собор (1215 р) проголосив проти гностично-маніхейского дуалізму: Diabolus enim et alii daemones a Deo quidem natura create sunt boni, sed ipsi per se facti sunt mali (Диявол і інші демони були створені Богом за природою добрими і стали поганими самі по собі). D 428; пор. D 427.
Святе Письмо вчить, що деякі ангели не встояли в випробуванні, впали в тяжкий гріх, і в покарання за це були скинуті в пекло. 2Пет. 2,4: «Бог Анголів, що згрішили, не помилував був, а в кайданах темряви вкинув до аду, і передав зберігати на суд». Юд. 6: «Анголів, що не зберегли початкового стану свого, але кинули житло своє, Він зберіг у вічних кайданах під темрявою на суд великого дня». Пор. Ін. 8,44: «Він (диявол) був душогубцем споконвіку, і в правді не встояв, бо правди немає в нім».
Місця Лк. 10,18 ( «Я бачив сатану, що неначе блискавка падав з неба») і Об'явл. 12,7 (боротьба між архангелом Михаїлом і його ангелами, з одного боку, і драконом і його ангелами, з іншого боку, і повалення дракона і його ангелів на землю) згідно контексту відносяться не до падіння ангелів в первісні часи, а до повалення сатани з престолу завдяки рятівному діянню Христа. (Пор. Ін. 12,31).
Гріх ангелів, у всякому разі, є гріхом духовним, який разом з Августином і Григорієм Великим, мабуть, слід розуміти як гріх гордині. Він не є гріхом плоті, як думали багато хто з давніших отців Церкви (Юстин, Афінагор, Тертуліан, Климент Олександрійський, Амвросій) згідно юдейського переданя, маючи на увазі що в Бут. 6,2 згадані подружні зв'язки між «синами Божими» (ангелами), і дочками людськими. Не кажучи вже про те, що падіння ангелів слід віднести за часом до Бут. 6,2, чисто духовна сутність ангелів рішуче суперечить цьому. Пор. Сир. 10,15: «Початок гріха - гордість». Отці Церкви і богослови до гріхопадіння диявола зазвичай відносять слова Єр. 2,20, які відпалий Ізраїль звертає до свого Бога: «Не буду служити», як і пророкування про царя Вавилонського Іс. 14,12 наст .: «Як упав ти з неба, денниця, син зорі (lucifer, qui mane oriebaris)! ... А говорив у серці своєму: "зійду на небо, вище зірок Божих поставлю престола свого, ... зійду на висоти небесні, буду подібний до Всевишнього" ». (Пор. Григорій Великий, Moralia XXXIV 21; S. th. I 63, 3: angelus absque omni dubio peccavit appetendo esse ut Deus (поза всяким сумнівом, ангел згрішив бажанням бути як Бог).

2. Вічне відкинення
Як блаженство добрих ангелів триває вічно (Мт. 18,10), так і покарання злих ангелів не має кінця. Мт. 25,41: «Ідіть від Мене, прокляті, у вічний вогонь, приготований дияволові ...». Пор. Юд. 6: «у вічних кайданах» і Об'явл. 20,10: «і будуть вони день і ніч на вічні віки».
Вчення Орігена і багатьох його прихильників (Григорій Ніський, Дідім Олександрійський, Євагрій Понтійський) про загальне відновлення (апокатастазіс пантон, порівн. Діян. 3,21), згідно з яким прокляті ангели і нечестиві після тривалого періоду очищення будуть знову помилувані і повернуться до Бога, було відкинуто Константинопольським собором (543 р) як єретичне. D 211; пор. D 429.

§ 30. Діяльність добрих ангелів
1. Відносно до Бога
Первинним завданням добрих ангелів є прославляння Бога і служіння Йому. Sent. certa.
Святе Письмо закликає ангелів восхваляти Бога і свідчить, що ангели славлять Бога співами. Пс. 102,20: «Благословіть Господа, Його Ангели». Пор. Пс. 148,2; Дан. 3,58; Іс. 6,3; Об. 4,8; 5,11 наст.; Євр. 1,6. Прославляння Бога виявляється в служінні Богу. Як посланці Божі, ангели передають одкровення і веління від Бога людям. Пор. Лк. 1,11 наст.; 1,26 наст.; Мт. 1,20 наст.; Лк. 2,9 наст.; Мт. 2,13. 19 наст.; Дії. 5,19 наст.; 8,26; 10,3 наст.; 12,7 наст.
2. Відносно до людей
а) Другорядним завданням добрих ангелів є захист людей і турбота про їх порятунок. De fide на основі загального проголошення учительства Церкви.
З XVI ст. Церква відзначає свято в честь Св.Ангелів хоронителів. Catechismus Romanus (IV 9, 4) вчить: «Божим Провидінням ангелам було довірено завдання охороняти людський рід і охороняти окремих людей, щоб вони не постраждали ще більше».
Святе Письмо свідчить, що всі ангели перебувають в услуговуванні людям. Євр. 1,14: «Чи не всі вони духи служебні, що їх посилають на службу для тих, що хочуть наслідувати спасення?». Пс. 90,11 наст. показує турботу ангелів про праведників. Пор. Бут. 24,7; Вих. 23,20-23; Пс. 33,8; Тов. 5,27; Дан. 3,49; 6,22.
По Орігену (De princ. I praef. 10) це «складова частина проголошення вчительського уряду Церкви, що є ангели Божі і добрі сили, які їм служать, щоб завершити спасення людей». Пор. Оріген, Contra Celsium VIII 34.
б) У кожного віруючого від Хрещення є свій особливий ангел-хранитель. Sent. certa.
Згідно загальної науки богословів, між тим, не тільки у кожного хрещеного є від Хрещення свій особливий ангел-хранитель, але він є і у кожної людини, в т.ч. і у невіруючого. Це знаходить біблійне обгрунтування в словах Господа з Мт. 18,10: «Дивіться, щоб ви не погордували ані одним із малих цих; бо кажу вам, що ангели їхні на небесах завжди бачать обличчя Мого Отця ». Пор. Дії. 12,15: «Це ангел його (= Петра)».
Св. Василій вчить з посиланням на Мт. 18,10: «Поруч з кожним віруючим стоїть ангел, як його вихователь і пастир, керуючий життям». (Adv. Eunomium III 1). За свідченням св.Григорія Чудотворця і св.Єроніма, кожна людина від народження має окремого ангела-хранителя. Єронім зауважує до Мт. 18,10: «Як велике достоїнство (людських) душ, що кожна від народження (ab ortu nativitatis) для своєї охорони отримала окремого ангела». Пор. Подячна промова Григорія Чудотворця Орігену с. 4; S. th. I 113, 1-8.

3. Культ ангелів
З відношення ангелів до Бога і людей випливає підстава для культу ангелів. Те, що вчить Тридентійський собор про призивання і шанування святих (D 984 сл.), може бути застосованим і до ангелів. Відмова від культу ангелів Павлом (Кол. 2,18) відноситься до фальшивого і перебільшиного шанування ангелів гностичниими лжевчителями. Свідком церковного шанування ангелів є вже Юстин Мученик (Apol. I, 6).

§ 31. Діяльність злих ангелів
1. Панування диявола над людьми
Він має певну владу над людьми через гріх Адама. De fide.
Тридентійський собор називає пути влади диявола наслідком гріха Адама. D 788, 793. Літургічно віра Церкви знаходить своє вираження в обрядах Хрещення.
Христос називає диявола князем цього світу (Ін. 12,31; 14,30). Павло називає його богом цього світу (2 Кор. 4,4). Жертвою Христа владу диявола було подолано. Ін. 12,31: «Нині князь світу цього буде вигнаний звідси». Євр. 2,14: «А що діти стали спільниками тіла та крови, то й Він став учасником їхнім, щоб смертю знищити того, хто має владу смерти, тобто диявола ». Пор. Кол. 1,13; 2,15; 1Ін. 3,8. На страшному суді влада диявола буде зламана повністю і безповоротно. Пор. 2Пет. 2,4; Юд. 6.

2. Форми здійснення панування диявола
а) Злі духи намагаються завдавати людям моральної шкоди, схиляючи їх до гріха (tentatio seductionis). 1Пет. 5,8: «Будьте тверезі, пильнуйте, бо противник ваш диявол ходить, як лев рикаючий, шукаючи кого пожерти». Пор. Мт. 13,25. 39 (кукіль в пшениці); Еф. 6,12. біблійними прикладами є: падіння прабатьків (Бут 3,1 наст .; Прем. 2,24; Ін. 8,44), каїнове братовбивство (Бут. 4,1 наст.; 1Ін. 3,12), зрада Юди (Ін. 13,2. 27), зречення Петра (Лк. 22,31), брехня Ананії (Діян. 5,3). Людську воля не можна примусити до вчинення гріха спокусою диявола - вона зберігає свою природну свободу. Злий ворог може спокушати людини тільки в тій мірі, в якій допускає Бог у Своїй мудрості. Пор. 1Кор. 10,13: «Вірний Бог, Який не попустить, щоб ви випробовувалися більше, ніж можете».
б) Злі духи намагаються завдавати людям і фізичної шкоди шляхом випробування фізичними нападками (infestatio). Пор. Тов. 3,8; Йов. 1,12; 2,6; 1Кор. 5,5.
в) Особливим видом фізичного зла є одержимість (obsessio, posessio), при якій злий дух насильно захоплює людське тіло в своє володіння, так що тілесні органи і нижчі душевні сили, але тільки не вищі душевні сили, стають підвладними йому. Можливість і реальність одержимості підтверджується авторитетним свідченням Христа, Який Сам виганяв злих духів (Мк. 1,23 наст.; Мт. 8,16; 8,28 наст.; 9,32; 12,22; 17,18) і наділяв Своїх учнів владою над злими духами (Мт. 10,1. 8; Мк. 16,17; Лк. 10,17 наст.). Пор. церковні екзорцизми.
Думка раціоналістів, що одержимі, про яких повідомляє Святе Письмо, нібито були тільки тілесно або душевно хворими і що нібито Ісус лише пристосовувався до віри юдейського народу в демонів, несумісна з авторитетом Слова Божого і з правдивістю і святістю Сина Божого.
При констатації демонічних впливів слід уникати як некритичної легковірності, так і раціоналістичної невіри. Тому що втручання диявола в формі заподіяння фізичної недуги є винятковим, то спочатку треба перевірити, чи не можна пояснити конкретний випадок дією природних причин. Перебільшена схильність приписувати підступам диявола всі незвичайні явища, привела в кінці середньовіччя до трагічної помилки «полювання на відьом».
Думка, яка підтримується багатьма давньохристиянськими письменниками (Пастир Ерми, Оріген, Григорій Ніський, Йан Касіян), схоластиками (Петро Ломбардійський, Sent. II 11, 1) і окремими сучасними богословами (Суарес, Шеебен), згідно з якою нібито від народження кожній окремій людині дияволом приставлений злий ангел-спокусник, щоб постійно спонукати його до зла (протилежність ангела-хранителя), позбавлене переконливих обґрунтувань джерелами віровчення і також важко сумісні з милосердям Божим. Зазвичай наведені на цей рахунок місця з Святого Письма (Ін. 13,12; Пс. 108,6; Зах. 3,1; Йов. 1-2; 2Кор. 12,7) непереконливі.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 17 березня 2016, 17:36

Дуже дякую.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 19 березня 2016, 08:20

Wolodymyr писав:Дуже дякую.

ну во :)
не варта було давати так багато інформації :oops:
"...затихло все..." (с)
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення ShMariam » 19 березня 2016, 10:55

о.Олег писав:
Wolodymyr писав:Дуже дякую.

ну во :)
не варта було давати так багато інформації :oops:
"...затихло все..." (с)


:D

А чи не тому на цьому форумі часто є мовчанка, бо всім все ясно? :wink: Як варіант - треба залучати інших людей, яким ще "не ясно". Чи..?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 22 березня 2016, 19:34

Просто питання не таке напевно яке варто на форумі обговорювати, набіжить купа всяких непонятних послідовників і придумають якусь чергову єрись. Сиджу читаю.

По ходу українською, ще таке знайшов
http://www.truechristianity.info/ua/boo ... _02.php#18

Міра
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 339
З нами з: 25 лютого 2013, 09:52
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення Міра » 23 березня 2016, 11:31

Wolodymyr писав:По ходу українською, ще таке знайшов
http://www.truechristianity.info/ua/boo ... _02.php#18

А чому там написано, як для дітей? Як можна писати "Та Бог вирішив випробувати ангелів, чи заслуговують вони вічне щастя."? Брр.. Так може чинити якась незріла людина -випробовувати когось, чи заслужив. :no:
але ж не Господь)
Хто буде намагатися спасти своє життя, той його погубить; а хто його погубить, той збереже його живим.
Лк.17,33

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 23 березня 2016, 12:03

Міра писав:
Wolodymyr писав:По ходу українською, ще таке знайшов
http://www.truechristianity.info/ua/boo ... _02.php#18

А чому там написано, як для дітей? Як можна писати "Та Бог вирішив випробувати ангелів, чи заслуговують вони вічне щастя."? Брр.. Так може чинити якась незріла людина -випробовувати когось, чи заслужив. :no:
але ж не Господь)

бо Катехизми, власне, пишуться дуже спрощено.
А богословськи це звучить:
"2. Випробування ангелів
Ангели були піддані моральному випробуванню. Sent. certa щодо занепалих ангелів, sent. communis щодо добрих.
Спершу Ангели перебували в стані мандрів (in statu viæ), в якому вони завдяки своїй свобідній співпраці з благодаттю, повинні були заслужити надхненне споглядання Бога в конечному стані (in statu termini). Добрі ангели, які випробування витримали, в нагороду за це прийняли небесне блаженство (Мт. 18,10; Тов. 12,15; Євр. 12,22; Об. 5,11; 7,11), в той час як злі ангели, які випробування не витримали, були приречені на вічне прокляття (2Пет. 2,4; Юд. 6)."
:Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення ShMariam » 23 березня 2016, 12:09

Міра писав:
Wolodymyr писав:По ходу українською, ще таке знайшов
http://www.truechristianity.info/ua/boo ... _02.php#18

А чому там написано, як для дітей? Як можна писати "Та Бог вирішив випробувати ангелів, чи заслуговують вони вічне щастя."? Брр.. Так може чинити якась незріла людина -випробовувати когось, чи заслужив. :no:
але ж не Господь)

Ну.. сама фраза "вирішив випробувати" може й не підходить, але суті то не міняє: якщо Бог дає розум і вільну волю Своєму створінню, а ще й виявляє перед ним Свою волю, то це створіння постає перед вибором: або виконувати Його волю, або ні... Тобто вже сам факт наявності свобідної волі є випробовуванням.
Тільки на відміну від людей, ангели значно досконаліші - вони грішать не через слабість, отже й покаятися не можуть. Раз свідомо відвернувся від Бога (а в них і не буває несвідомо) - відвернувся назавжди.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Міра
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 339
З нами з: 25 лютого 2013, 09:52
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення Міра » 23 березня 2016, 12:15

о.Олег писав:
А богословськи це звучить:
"2. Випробування ангелів
Ангели були піддані моральному випробуванню. Sent. certa щодо занепалих ангелів, sent. communis щодо добрих.
Спершу Ангели перебували в стані мандрів (in statu viæ), в якому вони завдяки своїй свобідній співпраці з благодаттю

Дякую) Зовсім інша справа.
Хто буде намагатися спасти своє життя, той його погубить; а хто його погубить, той збереже його живим.
Лк.17,33

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Ангели

Повідомлення о.Олег » 23 березня 2016, 14:45

Міра писав:Дякую) Зовсім інша справа.

трошки вище (17.03) я спеціально переклав повністю розділ про Ангелів у богословській неспрощеній перспективі
наздоров`я
З повагою, о.олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 282
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Ангели

Повідомлення Wolodymyr » 23 березня 2016, 17:13

Всіх перепрошую. Роздумуючи і задаючи питання якось забув, що перше все відбувається в духовному світ, а потім вже в матеріальному.
Звідси якось не міг прослідкувати причинно наслідкові звязки. Але вже вроді все стало на свої місця.

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Ангели

Повідомлення vitalko » 30 березня 2016, 13:46

ShMariam писав:
Wolodymyr писав:Я про те, що якщо відхід був не один, то одні вже сидять в Сізо, а по інших ще йде контрольна закупка.

:D

Просто Ви думаєте про них, як про людей. То в нас так - спокусився, згрішив, покаявся, згрішив, покаявся... і до смерті. Ангели значно вищі за нас розумом і волею, отже якщо вже противляться Богові, то "всім серцем", якщо люблять Бога - то віддані Йому остаточно. Не можуть вони грішити і продовжувати бути на "випробовувальному терміні".


В ангелів нема часу. В них завжди "тепер"(як і для Бога зрештою, з тою різницею, що ангели мають точку творення), тому грішать(відкидають Бога) перманетно, і відповідно шансу на покаяння не мають ніякого. Щасливі, ми, що маємо тіло і живемо в часі, бо вже би були там де і вони.
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1003
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Ангели

Повідомлення luksander » 30 березня 2016, 18:11

vitalko писав:
ShMariam писав:
Wolodymyr писав:Я про те, що якщо відхід був не один, то одні вже сидять в Сізо, а по інших ще йде контрольна закупка.

:D

Просто Ви думаєте про них, як про людей. То в нас так - спокусився, згрішив, покаявся, згрішив, покаявся... і до смерті. Ангели значно вищі за нас розумом і волею, отже якщо вже противляться Богові, то "всім серцем", якщо люблять Бога - то віддані Йому остаточно. Не можуть вони грішити і продовжувати бути на "випробовувальному терміні".


В ангелів нема часу. В них завжди "тепер"(як і для Бога зрештою, з тою різницею, що ангели мають точку творення), тому грішать(відкидають Бога) перманетно, і відповідно шансу на покаяння не мають ніякого. Щасливі, ми, що маємо тіло і живемо в часі, бо вже би були там де і вони.

ангели були створені до створення часу?..
але ми - не вічні (не поза часом).
Тож частіше нас відвідуйте своїми дописами.
:Rose:


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей