Примат Папи Римського і непомильність

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення о.Олег » 16 червня 2010, 09:55

Вова писав:... це говориться про живу вірі Петра і всіх апостолів, а не формальну.

все вірно - віра жива і по сьогодні у наслідниках Христа-Апостолів-Єпископів. Формальним є зводити все до Ваших (при всій повазі) трактувань Святого Письма: протест формалізував Християнство до релігії Книги... Нажаль. Від Книги нічого не віднімеш (хоча і тут протестанти повиривали зі Слова Божого неугодні їм частини...), але от власне життя (живість віри) перетворене протестантами на цитування записаного і повну залежність від себе-рідного у його пояснення. Звідси і поверховість Ваших, Вово, суджень - формалізм: Живий Бог перетворений Вашою уявою на книжного... Перетворене на формальність життя :(
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення romanm » 16 червня 2010, 10:30

все вірно - віра жива і по сьогодні у наслідниках Христа-Апостолів-Єпископів.

Тут може виникнути питання, чому ж Петро? Адже усі інші апостоли були також учнями Ісуса! Фундамент примату і непомильності Папи, був і Є заложений з самогопочатку існування КЦ = (далі Церкви), як з зернини виростає колос, так і розвивається вчення Ц.

Отож щодо примату: Ц. і ми з нею, віримо, що -


Христос фундамент і Глава, в якому знаходиться внутрішнє начало єдинства Церкви: Св. Дух - який дає життя всьому тілу. Також же і Петро, являєтся фундаментом в силу буття главою Апостольскої колегії і усіх вірних. Другі апостоли також є фундаментами Церкви, але Петро в цьому має ОСОБЛИВУ участь.

Як серед апостолів Петро поставлений головою(специфічне служіння), так і серед єпископів, має бути глава, який виконує це (специфічне) служіння. В той час,як інші Апостоли мають і виконують одинакове служіння і іх приємність зі сторони єпископів не є персональною. То служіння Петра, потребує наслідника.


Один Апостол глава других Апостолів, один єпископ - глава колегії єпископів.

Також виникає і іншапроблема: інтерпретація Біблії. Мене дивують "специ" по частині Білії,якими вважають себе різного роду протестантські деномінації, які на кожен "пчих" мають цитати з Біблії,а те, що всі ці книги були написані не одним автором і на протязі не однієї сотні років , ніхто,здається, немає наувазі. Ось чому одні рядки, пояснюємо і трактуємо як такі, що говорять те,що тамє написано, а інші в переносному значенні.
А яким авторитетом ми це робимо?Авторитетом доктора пастора такого-то, чи авторитетом усієї Церкви? 2Пт. 3, 16 Згадайте ефіопа, який читав св. Писання і нічого не зрозумів Діяння 8, 30-35 або ж 2Пт 1, 20

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення Вова » 16 червня 2010, 23:15

о.Олег писав:
Вова писав:... це говориться про живу вірі Петра і всіх апостолів, а не формальну.

все вірно - віра жива і по сьогодні у наслідниках Христа-Апостолів-Єпископів. Формальним є зводити все до Ваших (при всій повазі) трактувань Святого Письма: протест формалізував Християнство до релігії Книги... Нажаль. Від Книги нічого не віднімеш (хоча і тут протестанти повиривали зі Слова Божого неугодні їм частини...), але от власне життя (живість віри) перетворене протестантами на цитування записаного і повну залежність від себе-рідного у його пояснення. Звідси і поверховість Ваших, Вово, суджень - формалізм: Живий Бог перетворений Вашою уявою на книжного... Перетворене на формальність життя :(

Про яку ви уяву говорите, я знаю живого Бога. Писання - Слова Бога, а не якась книжечка.
А про виривання цитат, ви щось наплутали, навіть візьміть це питання у цьому розділі, дайте ще підтвердження хоч два, що Петро був папою, а я вам дам де сам Петро говорить протилежне, що він такий самий як у сі християни.
(1Петр.2:4,5) Камінь віри є Христос, а не Петро
4 Приступайте до Нього, до Каменя живого, дорогоцінного, що відкинули люди Його, але вибрав Бог.
5 І самі, немов те каміння живе, будуйтеся в дім духовий, на священство святе, щоб приносити жертви духовні, приємні для Бога через Ісуса Христа.

1Петр.2:25 Ви бо були як ті вівці заблукані, та ви повернулись до Пастиря й Опікуна ваших душ. Тільки Христос є пастир і опікун християн.
1Петр.5:1 Тож благаю між вами пресвітерів, співпресвітер та свідок Христових страждань, співучасник слави, що повинна з'явитись: Петро ніколи не був пресвітером і єпископом, а папство пішло від єпископства у 500 роках.
2-е Петра 1 1 Симеон Петро, раб та апостол Ісуса Христа, до тих, хто одержав із нами рівноцінну віру в правді Бога нашого й Спасителя Ісуса Христа: 1. Петро не пише що він папа 2. Він зі всіма християнами на рівні.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення о.Олег » 17 червня 2010, 09:28

Вова писав:... Писання - Слова Бога, а не якась книжечка...

доведіть, вже вкотре Вас прошу. Можете? Я грішний - можу, а Ви? Спробуйте.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення Вова » 17 червня 2010, 17:42

о.Олег писав:
Вова писав:... Писання - Слова Бога, а не якась книжечка...

доведіть, вже вкотре Вас прошу. Можете? Я грішний - можу, а Ви? Спробуйте.


Що довести? Що Біблія це Слова Бога?
Якщо так, то Петро уже вважав Писання Павла словами Бога:
2Петр.3:15 А довготерпіння Господа нашого вважайте за спасіння, як і улюблений брат наш Павло написав був до вас за даною йому мудрістю, 16 як і по всіх посланнях, що в них він говорить про це. У них є дещо тяжко зрозуміле, що неуки та незміцнені перекручують, як і інші Писання, на власну загибіль свою.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення о.Олег » 17 червня 2010, 19:06

Вова писав:
о.Олег писав:
Вова писав:... Писання - Слова Бога, а не якась книжечка...

доведіть, вже вкотре Вас прошу. Можете? Я грішний - можу, а Ви? Спробуйте.


Що довести? Що Біблія це Слова Бога?
Якщо так, то Петро уже вважав Писання Павла словами Бога:
2Петр.3:15 А довготерпіння Господа нашого вважайте за спасіння, як і улюблений брат наш Павло написав був до вас за даною йому мудрістю, 16 як і по всіх посланнях, що в них він говорить про це. У них є дещо тяжко зрозуміле, що неуки та незміцнені перекручують, як і інші Писання, на власну загибіль свою.

тобто: якщо я напишу, що слова "Василя"- Божі (і Вам скажуть, що це написав не я а Петро): повірите? Розумію, що я не давній, але і апокрифів, які заявляють, що є Словом, вистарчає на світі, і релігій зі своїми книгами, які так прямо і кажуть: "Слово ми". Де критерій? Доведіть, що " Писання - Слова Бога, а не якась книжечка"
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Глава Вселенської Церкви...

Повідомлення andrivovk » 21 січня 2011, 14:00

Православие и Католицизм. Противоборство или единство?

«Один есть Бог и один Христос, и Церковь одна и кафедра, основанная по слову Господа на камне одна.» Святой Киприан Карфагенский «Творения», КДА, 1879, I, 124.

"Петр, на котором Господь основал свою Церковь", Твор. св. Киприан, КДА, 1879, любой репринт, I, стр. 257, 199.

«Петр… за превосходство веры получивший обетование, что НА НЕМ созиждется Церковь» Святой Василий Великий, «Против Евномия», II, 22. Москва, 1993 репринт, стр. 65.

"Одною из таких гор был Петр; и Господь дал обетование на сем камне создать Церковь Свою..." Св. Василий Великий, Творения, Толк. на пророка Исайю, гл.2, II, 93-94.

«Услышав имя Петра, мы при этом слове тотчас представляем Петра, получившего обетование, что на нем созиждется Церковь» Святой Василий Великий, «О сущностях и свойствах», III, 65.

«Петр…о котором великий Пастырь засвидетельствовал «На сем камне созижду Церковь Мою»» Святой Ефрем Сирин, М. 1993, репринт, стр. 398.

«Петр… основание Церкви» Св. Иоанн Златоуст, «Творения», СпбА, VI, 409, 571, VII,33.

Сын Божий «ради веры Петра… приобщил его к своему неприкосновенному единству и благоволил, чтобы он назывался подобно Ему Самому камнем, дабы построение
вечного храма, по чудесному дару благодати Божией, утверждалось на непоколебимости Петра» Св. Лев Великий, Migne PL, 54, 629, ep.10

Святой Василий Великий (+379) «А для нас показалось благовременным писать к Римскому Епископу, чтобы обратить внимание на здешние дела, и подать ему мысль, чтобы по затруднительности послать кого-либо из тамошних по общему и соборному определению, сам себя уполномочил в этом деле, избрав людей, которые были бы
способны… привести в разум совратившихся у нас » «Творения», пер. МДА, СПб, 1911, III, 94, п.65(69).

Святой Иоанн Златоуст (+379) «Для чего Сын Божий пролил кровь свою ? Для того, чтобы приобрести тех овец,
которых он вверил Петру и его преемникам» «Творения», изд. Спб.Д.А., I, 415.

Блаженный Иероним (+420). «Первенство принадлежит Римской Церкви, потому что она – кафедра Петра, ковчег спасения и твердыня, все поддерживающая. Петр – особый избранник из числа двенадцати, дабы учреждением главы оградить Церквоь от расколов» Против Иовиниана, I, 26.

«Я решился обратиться за вразумлением к кафедре Петровой… хотя твое величие приводит меня в трепет…Я следуя прежде всего Христу соединяюсь с блаженством Твоим, то есть с Кафедрою Петровою. Я знаю, что на ЭТОМ КАМНЕ создана Церковь; кто вне этого дома будет вкушать агнца, тот чужд священного сонма, кто не будет в ковчеге Ноевом, тот погибнет в разливе потопа… Кто не собирает с тобой, тот расточает, т.е. кто не Христов, тот антихристов » «Творения», изд. Киевс.Д.А., I, 44-47.

Святой Петр Хрисолог(+457), епископ Равеннский.«советуем тебе, достопочтеннейший брат, чтобы ты с покорностью внимал всему, что написано блаженнешим папою города Рима; потому что святой Петр, который живет и восседает на своем престоле, открывает ищущим истину веры. Ибо мы, по любви к миру и вере, помимо согласия епископа Римского, не можем расследовать о предметах веры». Деяния Вселенских Соборов, т.2, СПб., стр. 30

Святой Лев Великий (+461), папа Римский «давно, изначала на бывших соборах мы получили такое полномочие от блаженнешего Петра, первого из апостолов, что имеем авторитет столько защищать истину ради Вашего мира, чтобы, при ее ограждении, никому не было дозволено возмущать ее в ком-либо...» Деяния Вселенских Соборов, т.2, СПб., стр. 33.

Святой Максим Исповедник (+662)«Все пределы вселенной и повсюду на земле, непорочно и православно исповедующий Господа, как на солнце вечного света неуклонно взирают на святейшую Церковь Римлян, на ее исповедание и веру, принимая из нее сверкающий блеск отеческих и святых догматов… Ибо и с самого начала от сошествия к нам воплощенного Бога Слова, все повсюду христианские Церкви приняли и содержат ту величайшую между ними Церковь Римскую, как единую твердыню и основание, как НАВСЕГДА неодолимую по обетованию Спасителя вратами адовыми, имеющую ключи православной в Него веры». Migne PL, 110, 137-140. Цит. По Волконский, стр. 236.

Святой Максим Исповедник (+662) "Лишился святости тот, кто по своей воле вышел из кафолической Церкви. Не дозволено ни под каким видом воздавать хвалу тому, кто за свою склонность к ереси был осужден Римским Апостольским Престолом и был им отлучен, до тех пор, пока он не обратится вновь к этому престолу и не будет им принят". Надо "удовлетворить правилам" и обратить "свои мольбы к всесвятейшему Папе Святой Римской Церкви, то есть, к апостольскому престолу, получившему от воплотившегося Бога Слова и от всех Соборов, согласно святым канонам, полную власть над всеми святыми Церквами Божьими, во всем мире, также как власть вязать и решить " Mg. 91, 144

Преподобный Феодор Студит (+826) Послание к папе Льву III «У нас состоялся всенародный собор, на котором заседали и начальствовали сановники, собор к нарушению Евангелия Христа, Которого ключи ты получил от него чрез верховнейшего из апостолов, и преемниуов его до предшественника священной главы твоей». «Об этом мы, нижайшие чада Кафолической Церкви, почли необходимым донести Тебе, первейшей апостольской главе нашей. Впроччем, измыслить и сделать угодное Богу принадлежит тебе, руководимому Духом Святым, как и в других делах так и в этом…»«Творения», Спб.Д.А., 1908. II, 267-270.

Послание к императору.
«Если же встретится что-нибудь сомнительное», то повелите «принять объяснение от Древнего Рима, как делалось издревле и от начала по отеческому Преданию. Ибо
там… верховнешая из Церквей Божиих, на престоле которой первый восседал Петр, котрому Господь сказал: «ты еси Петр…» «Творения», Спб.Д.А., 1908. II, 447.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Глава Вселенської Церкви...

Повідомлення viter » 21 січня 2011, 14:48

Важко зрозуміти, чому православні, знаючи такі висловлювання східних святих отців, яких вони почитають, все ж залишаються не з'єднаними з Римським престолом. Більше того, прочитавши вище подані цитати, православних взагалі важко назвати православними.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Глава Вселенської Церкви...

Повідомлення andrivovk » 21 січня 2011, 15:34

viter писав:Важко зрозуміти, чому православні, знаючи такі висловлювання східних святих отців, яких вони почитають, все ж залишаються не з'єднаними з Римським престолом. Більше того, прочитавши вище подані цитати, православних взагалі важко назвати православними.

Така відповідь вас влаштує?
...вони, дивлячись, не бачать, і слухаючи, не чують і не розуміють. На них збувається пророцтво Ісаї, що каже: Слухом почуєте, та не зрозумієте, і дивлячись, не побачите, – бо серце в цього народу затовстіло. Вони на вуха тяжко чують і зажмурили свої очі, щоб не бачити очима, і вухами не чути, і не зрозуміти серцем, та не навернутись, –щоб я зцілив їх. (Мт 13)
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

ВіталійB
гість
гість
Повідомлень: 4
З нами з: 25 червня 2011, 11:06

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення ВіталійB » 25 червня 2011, 14:58

Чи Папа Римський справді служить Богові, чи наоборот? Допоможіть знайти сайт де можна прочитати Біблію повністю, добре булоб з поясненнями, ну так щоб кегше розуміти написане! Дякую!

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення ShMariam » 25 червня 2011, 15:13

ВіталійB писав: Чи Папа Римський справді служить Богові, чи наоборот?

:D Цікаве питання на Офіційному форумі УГКЦ. Папа - наступник апостола Петра, вибраного бути першим серед апостолів.
Матея 16, 18-19 писав:Тож і я тобі заявляю, що ти – Петро (скеля), і що я на цій скелі збудую мою Церкву й що пекельні ворота її не подолають. 19 Я дам тобі ключі Небесного Царства, і що ти на землі зв'яжеш, те буде зв'язане на небі; і те, що ти на землі розв'яжеш, те буде розв'язане й на небі.”

Звичайно, як людина, в окремих випадках може грішити.
Говорили про це тут: viewtopic.php?f=9&t=1683&hilit=%D0%9F%D0%B0%D0%BF%D0%B0

Святе Письмо: viewtopic.php?f=36&t=648

P.S. На форумі є функція "пошук" (правий верхній куток), там можна знайти відповіді на питання, які вже піднімалися. І краще пишіть у відповідних темах.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 25 червня 2011, 21:08

ВіталійB писав:Чи Папа Римський справді служить Богові, чи наоборот?

служить Богові. А Бог - Благословляє Папу.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення romanm » 08 вересня 2011, 18:38

Шановне паньство, в цій темі дозволю собі скопіювати звідси http://zagloba.me цитати отців Церкви щодо Папського примату. Може кому послужать.
Востаннє редагувалось 08 вересня 2011, 18:41 користувачем romanm, всього редагувалось 1 раз.

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення romanm » 08 вересня 2011, 18:40

VI Вселенский Собор:

«Мы последовали преданиям блаженнейшего отца нашего и верховнейшего Папы Агафона... а он прежде нас и вместе с нами апостольским и отеческим преданиям. Верховным борцом был
первопрестол, ибо его подражатель и участник кафедры помогал нам и письмами обьяснил тайну богословия. Рим-старец простёр тебе (императору) Богоначертанное исповедание, хартия превратила в отношении догматов вечер в день, через Агафона говорил Пётр.» (ср. Деяния Вселенских Соборов, том VI, издание КазДА, 495-498).



Феодор Студит:

Папе Льву ІІІ
«Так как великому Петру Христос Бог даровал вместе с ключами царства небесного и достоинство пастыреначальника, то Петру, или преемнику его, необходимо сообщать обо всём, нововводимом в католической Церкви отступающими от истины. Итак, научившись этому от древних святых отцов наших, и мы... почли долгом донести ангелу верховного Твоего блаженства. Так, божественнейшая глава всех глав, состоялось соборище преступников, ...Донося об это неложно, мы, смиренные, возносим христоподобному блаженству Твоему то же воззвание, которое верховный Апостол с прочими Апостолами произнёс ко Христу, когда на море поднялась буря: спаси ны, архипастырь поднебесной Церкви, погибаем... Если они (еретики) не побоялись составить еретический собор, хотя не властны составлять и православного собора без вашего ведения, по издревле принятому обычаю; то тем более справедливо и необходимо было бы божественному первоначальству Твоему составить законный собор... Возвестив об этом..., как нижайшие члены Церкви и повинующиеся Вашему божественному пастыреначальству, мы, наконец, просим святую душу Твою считать нас как бы собственными овцами Твоими...» (Творения св. Феодора Студита, СПБ 1908, том ІІ, 265-266)

«У нас состоялся всенародный собор, на котором заседали и начальствовали сановники, собор к нарушению Евангелия Христа, которого ключи ты получил от Него через верховного из Апостолов и преемников его до предшественника священнейшей главы Твоей... Мы же, смиренные, взываем теперь к Тебе: услышь, великая глава Божия, и внемли... Они и всё Евангелие отвергли, священная и божественная глава... Об этом мы, нижайшие чада католической Церкви, почли необходимым донести Тебе, первейшей апостольской главе нашей. Впрочем, измыслить и сделать угодное Богу принадлежит Тебе, руководимому Духом Святым, как в других делах, так и в этом...”.(там же 267-270).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення andrivovk » 08 вересня 2011, 19:11

Вже колись дав цитати Отців про Папу. viewtopic.php?f=3&t=1532&p=30159#p30159
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення romanm » 08 вересня 2011, 19:55

Тоді прошу модераторів викреслити тему.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення ShMariam » 08 вересня 2011, 20:07

romanm писав:Тоді прошу модераторів викреслити тему.

Об'єднати
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення о.Олег » 08 вересня 2011, 20:22

ShMariam писав:
romanm писав:Тоді прошу модераторів викреслити тему.

Об'єднати

зроблено
єдине побажання до тих, хто буде давати цитати - чітко вказувати, з яких творів цитуєте і з якої мови на українську перекладали :Rose:
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1003
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення luksander » 29 вересня 2011, 22:02

http://apologia.narod.ru/earlyfat/fath/IIIage/kipri1.htm

Книга о единстве Церкви.
Киприан Карфагенский.

Это таинство единства, этот союз неразрывного согласия обозначается в сказании евангельском о хитоне Господа Иисуса Христа. Хитон не был разделен и разодран, но достался целостно одному, кому выпал по жребию, и поступил в обладание неиспорченным и неразделенным. Божественное Писание говорит о том следующее: хитон же был не сшитый, а весь тканый сверху. Итак сказали друг другу: не станем раздирать его, а бросим о нем жребий, чей будет (Ин. 19, 23-24). Он имел единство свыше, происходящее с неба от Отца, и потому не мог быть разодран теми, кто получил его в обладание; но целостно, раз навсегда, удержал крепкую и неразделимую связь свою. Поэтому не может обладать одеждой Христовой, кто раздирает Церковь Христову. Напротив, когда по смерти Соломона царство и народ его должны были разделиться, то пророк Ахия, встретившись на поле с Иеровоамом - царем, разодрал одежду свою на двенадцать частей и сказал: и сказал Иеровоаму: возьми себе десять частей, ибо так говорит Господь Бог Израилев: вот, Я исторгаю царство из руки Соломоновой и даю тебе десять колен, а одно колено останется за ним ради раба Моего Давида и ради города Иерусалима, который Я избрал Себе для пребывания там имени Моего (3 Цар.11, 31-32; 36). Итак, когда двенадцать колен израильских должны были разделиться, то пророк Ахия раздирает свою одежду. Но как народ Христов разделяться не должен, то хитон Христов, связно сотканный повсюду, не был разодран возобладавшими им: нераздельной крепостью своей связи он указывает не неразделимое согласие всех нас, которые облеклись во Христа. Таким образом, таинственным знамением своей одежды Господь предызобразил единство Церкви.
Кто же столь нечестив и вероломен, кто настолько заражен страстью к раздорам, что почитает возможным или дерзает раздирать единство Божие - одежду Господню - Церковь Христову?


Тобто :oops: , - якщо на право володіння хитоном солдатам треба взнати волю Божу, кинувши жереба; то Петрові (і – нам) Ісус Христос сам повідомляє волю Божу, - хто буде пастирем Христової Єдиної Церкви?..

П.С. :) чи це вже: "Остапа понєсло"? %)

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1003
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: свв. Отці про примат Папи.

Повідомлення luksander » 31 січня 2012, 18:51

А.В. Лакирев
Канон Священных книг
Из прямых свидетельств о посланиях весьма характерно свидетельство Оригена в 5-й книге Толкований на Евангелие от Матфея (по Евсевию, Церк. ист, VI, 25,7-10): «Павел, которому дано было достаточно, чтобы стать служителем Нового завета не по букве, а по духу, насытивший Евангелием земли от Иерусалима и кругом до Иллирика, писал не ко всем Церквам, которые наставил, и даже тем, которым писал, посылал по нескольку строк. От Петра, на котором основана Церковь Христова и врата адовы не одолеют ее, осталось только одно Послание, всеми призанное. Примем, пожалуй, и второе, хотя о нем спорят.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1003
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення luksander » 15 березня 2012, 19:56

Ти – Петро, і на цьому камені Я збудую церкву Мою.
Ці слова Ісуса виглядають не як обіцянка, і не як пророцтво/передбачення, - це повідомлення Петрові і нам про події, які для Петра стануться, а для нас – стали дійсністю: Ісус Христос збудував Свою Церкву, а ось те «на цьому камені» мало б нам просто свідчити, що ця Церква матиме певний зв’язок з апостолом Петром.
І, можливо, тут не варто говорити про якісь виняткові особисті якості апостола, тим більше – єпископів Риму. Мова іде про те, що саме Церква, єпископ якої посідає Петрову кафедру, і є тією Церквою, яку збудував/будує Христос.
:pardon:

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1003
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Глава Вселенської Церкви...

Повідомлення luksander » 21 квітня 2012, 22:08

andrivovk писав:
Блаженный Иероним (+420). «Первенство принадлежит Римской Церкви, потому что она – кафедра Петра, ковчег спасения и твердыня, все поддерживающая. Петр – особый избранник из числа двенадцати, дабы учреждением главы оградить Церквоь от расколов» Против Иовиниана, I, 26.
:oops:
Доклікався... :o
на одному форумі зустрів:
Просто там, где я эту ссылку взял, вероятно, шел пересказ трудов Иеронима, но по ошибке (или это опечатка) все это было взято в кавычки, как слова Иеронима.
Как выясняется это цитаты, взятые из Послания к папе Дамасу (письмо 15) и из Против Иовиниана.
На самом деле письмо к Дамасу еще более показательное, нежели та неправильная цитата -
http://www.newadvent.org/fathers/3001015.htm
На русском языке это письмо есть в "Творениях блаженного Иеронима", I, стр. 44-49.

Можливо, хтось зможе дати переклад тексту листа за цим посиланням? :Search:
:pardon:

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення andrivovk » 12 липня 2012, 22:51

В Євангелії св.Матея є перелік апостолів. "Ось імена дванадцятьох апостолів: перший Симон, прозваний Петром, і Андрій, брат його; Яків, син Заведея, та Йоан, брат його; Филип та Вартоломей; Тома й Матей, митар; Яків, син Алфея, і Тадей; Симон Кананій та Юда Іскаріотський, що й зрадив його."

Риторичне запитання. Чому Петра тут названо першим, коли загальновідомо, що першозванним є Андрій. Нехай би наші брати схизматики відповіли.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення о.Олег » 13 липня 2012, 12:48

andrivovk писав:В Євангелії св.Матея є перелік апостолів. "Ось імена дванадцятьох апостолів: перший Симон, прозваний Петром, і Андрій, брат його; Яків, син Заведея, та Йоан, брат його; Филип та Вартоломей; Тома й Матей, митар; Яків, син Алфея, і Тадей; Симон Кананій та Юда Іскаріотський, що й зрадив його."

Риторичне запитання. Чому Петра тут названо першим, коли загальновідомо, що першозванним є Андрій. Нехай би наші брати схизматики відповіли.

це не буде становити проблеми. Там не про першість Петра полемізують, а про першість його наступників в Римі і, відповідно, централізовану організацію Церкви. Протистанти ще далі йдуть: Апостолів ще визнають особливими, а вже єпископів - ні...
тобто - все складніше, аніж нмсд відчитується, Андрію, у Вашому запиті
З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
пілігрим
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 347
З нами з: 15 жовтня 2011, 02:35

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення пілігрим » 25 листопада 2012, 14:48

В мене склалось враження , що в суперечці про непомильність Пап у питаннях віровчення , проголошених "з кафедри" не зовсім ясним залишається сам предмет суперечки. Щоб переконатись , що я помиляюсь , просив би когось роз"яснити мені , як зрозуміти , коли Папа виголошує непомильне судження у питаннях віри , а коли просто висловлює свою думку , і як часто Папи користувались цим правом?
Κύριε ελέησον

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення romanm » 25 листопада 2012, 19:33

1.Папа є непомильним, коли говорить ex-cathedra ( виголошує догму) щодо вчення Теології і Моралі.
2.Може помилятися, в іншому моменті, нпр, коли висловлює свою думку про фізику, хімію і т.д.

3. Тобто є виголошення екс - катедра(урочисте) = непомильне.
3,див. п.2.
4.Але є також ординарне вчення, яке має статус непомильного. (напр. про священство жінок, "Humane vitae" і т.д.)

Аватар користувача
пілігрим
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 347
З нами з: 15 жовтня 2011, 02:35

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення пілігрим » 25 листопада 2012, 21:23

Трактовка догмата про непомильність Папи в проголошенні істин віри при проголошенні "з кафедри" була дана єпископом Йозефом Фесслером в " Die wahre und falsche Unfehlbarkeit des Päpste" (Відень 1871 р.) , і схвалена Папою Пієм IХ як офіційний коментар. Догмат вступає в силу тільки тоді , коли Папа ясно і чітко виражає свою волю від імені Церкви під загрозою відлучення . З часу Першого Ватіканського це сталось тільки 1(один!) раз - в 1950 р. при проголошенні догмату про Вознесіння Пресвятої Діви Марії.
Щодо ordinario , solemni (ординарного ,урочистого Учительства) , то Перший Ватіканський не знав цього розмеження. Воно устоялось тільки після енцикліки Папи Пія ХІІ "Humani Generis".
Κύριε ελέησον

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення ShMariam » 25 листопада 2012, 22:43

пілігрим писав: коли Папа ясно і чітко виражає свою волю від імені Церкви під загрозою відлучення .

Відлучення кого?
romanm писав:4.Але є також ординарне вчення, яке має статус непомильного. (напр. про священство жінок, "Humane vitae" і т.д.)
тобто всі енцикліки, чи є ще щось?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 22:56

ShMariam писав:
пілігрим писав: коли Папа ясно і чітко виражає свою волю від імені Церкви під загрозою відлучення .

Відлучення кого?

ну, з пережитого на Форумі - Абрикос 1 в силу заперечення (надіюсь, що це не так і все не так погано, але зі написаного ним :( ) Догми про Вознесіння Пресвятої Діви Марії знаходиться в небезпеці відлучити (а якщо настоює на своєму невірстві - відлучає) себе від Христової Церкви
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 23:11

ShMariam писав:
romanm писав:4.Але є також ординарне вчення, яке має статус непомильного. (напр. про священство жінок, "Humane vitae" і т.д.)
тобто всі енцикліки, чи є ще щось?
Тут потрібно брати до уваги не автоматичність (бо Папа написав/підписав), а те, про що, власне, йдеться. Наскільки розумію, статус непомильного документу можуть мати/набути різного роду Папські конституції (в залежності від історичного періоду, називатимуться вони по-різному: булли, бреве, енцикліки тощо)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість