Євхаристія для немовлят і Літургія для дітей

літургічні тексти, переклади, устав Богослужень

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Igor
старець
старець
Повідомлень: 437
З нами з: 27 грудня 2008, 23:27
Звідки: Івано-Франківськ

Повідомлення Igor » 13 січня 2009, 15:49

ShMariam писав:Хотіла б додати одну суттєву річ: батьки мають навчити дитину Кого вона приймає у Св. Причасті і як при цьому поводитись. А то бачила, як діти, ледве запричащавшись, говорять, бігають по церкві...


Та то ж діти! Ну не можуть Вони стримати свої емоції. А якщо затуркати дитину - виросте бовван. Виведіть на вулицю і нехай бігає.

ShMariam писав:І тоді стає дійсно страшно за Св. Причастя: може навіть виплюнути, часом нехотячи... під час розмови, кашляючи...


А Ви з нею поговоріть (якщо старше), або почекайте як дитина закінчить(позіхати, чи кашляти, як мале). Кілька влучних слів достатньо, щоб дитина зрозуміла важливість моменту.

ShMariam писав:А за меншими дітьми треба добре дивитися і навіть рукою притримувати, поки не проковтне...


Дайте йому менший кавалок, чисто символічний. Спеціально для нього. А може йому дійсно важко проковтнути. А як поперхнеться? Ви за дитину переживаєте?

ShMariam писав:Хоча й дорослі часом не розуміють тих речей... І набагато частіше зневажають Ісуса в тій Св. Тайні, ніж діти. Думаю, що все ж таки діти повинні розрізняти Св. Причастя і звичайну їжу.

Дитина не може зневажити Ісуса внаслідок своєї несвідомості, в принципі не може, вона не відповідає за свої вчинки. Зверніть увагу, що навіть за вбивство дітей карають тільки з 14 років, до того тільки ізолюють від суспільства.
Дитина безумовно повинна розрізняти звичайну їжу і Причастя. А чого Ви їй це не поясните?

Малий
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 218
З нами з: 03 травня 2008, 08:41

Повідомлення Малий » 13 січня 2009, 16:34

Igor писав:Дитина не може зневажити Ісуса внаслідок своєї несвідомості, в принципі не може, вона не відповідає за свої вчинки. Зверніть увагу, що навіть за вбивство дітей карають тільки з 14 років, до того тільки ізолюють від суспільства.


як на мене, то це прямі аргументи не допускати "не свідомих" дітей до Причастя!

Igor
старець
старець
Повідомлень: 437
З нами з: 27 грудня 2008, 23:27
Звідки: Івано-Франківськ

Повідомлення Igor » 13 січня 2009, 16:52

Малий писав:як на мене, то це прямі аргументи не допускати "не свідомих" дітей до Причастя!


Особисто для Вас!
Євангелія від св.Матвея 19
14. Ісус сказав їм: «Пустіть дітей! Не бороніть їм приходити до мене, бо таких Царство Небесне.»

Євангелія від св.Марка 10
14. Бачивши Ісус те, виявив незадоволення і сказав їм: «Пустіть дітей приходити до мене, не бороніть їм: таких бо Царство Боже.
15. Істинно кажу вам: Хто Царства Божого не прийме, як дитина, - не ввійде до нього.»

Євангелія від св.Марка 18
15. Приносили й малих дітей до нього, щоб до них доторкнувся. Побачивши те, учні їм докоряли.
16. Ісус покликав їх, кажучи: «Пустіть дітей, нехай ідуть до мене; не бороніть їм: таких бо Царство Боже.
17. Істинно кажу вам: Хто Царства Божого не прийме як дитина, той не ввійде до нього.»

Тепер для всіх решта.

Не варто ламати дітей під себе. Збережіть дітям дитинство. Нехай Ваші вимоги до них будуть трохи мякшими. З розумінням ставтесь до них і їх "маленьких" проблем. Які зараз будете з дітьми - такими Вони будуть з Вами коли постарієте.
Саме тут універсальних рецептів немає, але тут якнайкраше проявляється Ваша любов до людей, і до дітей зокрема.

Малий
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 218
З нами з: 03 травня 2008, 08:41

Повідомлення Малий » 13 січня 2009, 17:20

Igor, а від тебе я нічого мудрішого і не очікував! приведені цитати не мають жодного відношення до Причастя, як Таїнства Церкви.
піднеси трошки "кваліфікацію" і навчись читати між рядків...
бо, зважаючи на твої "роздуми" над Святим Письмом, не важко підмітити, що ти не розважаєш над написаним там, а просто "тлумачиш" на свою користь.

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 26 січня 2009, 11:48

Цікава річ виходить: прихильники причащання немовлят жодного разу в цій дискусії не навели аргумент з документів Церкви. А також реального заперечення слів Апостола Павла про розрізнення Тіла не надали.

:(
Адже практика причащання немовлят не лише виразно противиться науці Вселенських Соборів Католицької Церкви, але є і виразно антибіблійною.

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 26 січня 2009, 12:44

Ось як пише Андрей Шептицький про це: "У Східніх Церквах св. Причастя дається і дітям безпосередньо після Хрещення й Миропомазання. Цей звичай зніс у нас Замойський Синод в уступі «О крещеню» (тит. 3, § 1). Без сумніву — зі страху, щоб не наражати Найсвятішої Христової Крови на пролиття. Цеї заборони Замойського Синоду не можна так пояснювати, щоб діти щойно по першій Сповіді, себто в 7, 8, чи 9-м році життя мали приступати до св. Причастя. Коли ж і в Західній Церкві вертає практика допускати до св. Причастя дітей у 3 або 4-му році життя, перед часом, коли дитина може тяжко согрішити і каятися з гріха у св. Сповіді, то й ми поволі мусимо приспішувати у дітей пору, в якій їх припускається до Причастя. У практиці тримаються на Заході священики такої практики, що допускають до Причастя дитину вже тоді, коли зачинає розрізняти поміж звичайною поживою і якоюсь святою поживою, хоч ще не може нічого знати про правди віри. Там, де в правдиво християнській родині мати старається вщепити в душу дитини релігійні поняття про Бога, про святість, про молитву, можна й повиннося таких дітей причащати зараз по скінченому третьому році життя, а загально так можна і повиннося поступати в захистах для сиріт, в захоронках, які ведуть монахині, бодай супроти дітей трохи більше розвинених і вразливих на релігійні поняття."

http://www.cerkva.od.ua/index.php?optio ... &Itemid=41

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 27 січня 2009, 13:45

Ira писав:Ось як пише Андрей Шептицький про це: "У Східніх Церквах св. Причастя дається і дітям безпосередньо після Хрещення й Миропомазання. Цей звичай зніс у нас Замойський Синод в уступі «О крещеню» (тит. 3, § 1). Без сумніву — зі страху, щоб не наражати Найсвятішої Христової Крови на пролиття. Цеї заборони Замойського Синоду не можна так пояснювати, щоб діти щойно по першій Сповіді, себто в 7, 8, чи 9-м році життя мали приступати до св. Причастя. Коли ж і в Західній Церкві вертає практика допускати до св. Причастя дітей у 3 або 4-му році життя, перед часом, коли дитина може тяжко согрішити і каятися з гріха у св. Сповіді, то й ми поволі мусимо приспішувати у дітей пору, в якій їх припускається до Причастя. У практиці тримаються на Заході священики такої практики, що допускають до Причастя дитину вже тоді, коли зачинає розрізняти поміж звичайною поживою і якоюсь святою поживою, хоч ще не може нічого знати про правди віри. Там, де в правдиво християнській родині мати старається вщепити в душу дитини релігійні поняття про Бога, про святість, про молитву, можна й повиннося таких дітей причащати зараз по скінченому третьому році життя, а загально так можна і повиннося поступати в захистах для сиріт, в захоронках, які ведуть монахині, бодай супроти дітей трохи більше розвинених і вразливих на релігійні поняття."

http://www.cerkva.od.ua/index.php?optio ... &Itemid=41


Це все дуже гарно і побожно виглядає,але тільки...
Рішення Вселенського Собору може скасувати тільки Вселенський Собор,або Папа. Рішення Лятеранського Собору про заборону причасття немовлят та й осіб,які не спроможні користуватися своїм розумом в повноті, ніхто не відмінняв. Свавілля цієї "побожної" практики тільки лишній раз ставить під сумнів католицькість УГКЦ. А окрім того - Апостол Павло виразно говорить про Боже прокляття над тими хто приступає до Причасття не розрізняючи та Тіло. Як дитина трьохрічного віку,а тимбі льше немовля може в Євхаристійному Хлібі розрізняти Христа?

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 27 січня 2009, 16:46

а як ви думаєте Ісус не хоче зайти до того дитячого невинного серденька і там перебувати? ;)
.... можливо лише у ньому - у тому дитячому чистому серці Він знайде спокій і перепочине...

Аватар користувача
ola
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 211
З нами з: 21 серпня 2007, 01:27
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Повідомлення ola » 27 січня 2009, 17:16

а як ви думаєте Ісус не хоче зайти до того дитячого невинного серденька і там перебувати?

не знаю. Церква через видимі знаки (між ними - документи Церкви) каже, чого точно хоче Ісус.

осіб,які не спроможні користуватися своїм розумом в повноті

сергію, якщо Вам не трудно, дайте, будь ласка, покликання на цю постанову Лятеранського собору. Виходить, що у спільнотах "Ляршу" не причащають їх членів... Мене дуже цікавить це питання. Наперед дуже дякую!

Як дитина трьохрічного віку,а тимбі льше немовля може в Євхаристійному Хлібі розрізняти Христа?

Вікова психологія (навіть підручники :) ) свідчить, що є різниця між свідомістю немовляти і дитини трирічного віку :) . Особливо продуктивним є розвиток пізнавальної здатності дитини від 3-х до 6-ти років.

Свавілля цієї "побожної" практики тільки лишній раз ставить під сумнів католицькість УГКЦ.

якщо Ви хрещені греко-католиком і любите Католицьку Церкву, то, здається, Вам непросто зростати у вірі, проймаючись такою тезою.
Розумію, про що назагал Ви говорите, проте, коли сама маю спокусу так подумати чи сказати, то волію бути тільки дитиною Матері Церкви і молитися "Господи, помилуй".
Вернися до дому свого, і розкажи, які речі великі вчинив тобі Бог! (Луки 8, 39)

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 27 січня 2009, 21:33

Ira писав:а як ви думаєте Ісус не хоче зайти до того дитячого невинного серденька і там перебувати? ;)
.... можливо лише у ньому - у тому дитячому чистому серці Він знайде спокій і перепочине...


А яка мета Ісуса перебувати у дитячому серденьку? Причастя немовлят до 7 років і святотатців одне і теж - жодного усвідомлення, жодної подяки, привітання, жодних молитовних розмов з Богом...
Жодної користі!
Потрібно визнати - це святотатство.
Навіщо дітям приймати Причастя? Хіба віра у те, що Тайна Хрещення змиває первородний гріх, втрачена? Причастя - це Безкровна Жертва, а якщо жертва, то з метою, не просто так. Мета - повернення людині благодаті хрещення після упадку у гріх, відновлення благодаті. Ми приймаємо Господа у Причасті тому, що ми Його втратили через гріх.

Якщо дитині замало благодаті, хай її ще раз охрестять! Адже якщо не вірити у силу благодаті Св. Хрещення, то навіщо вірити у силу Св. Причастя?

Я одного разу чув від одного "прихильника" Причастя дітей, як він трактував це з погляду "Церкви":
"Св. Причастя для дітей і у святотатців одне і те ж - вони чинять святотатство! Але по ідеї так як це Тіло і Кров Господні, то все одно у певній мірі людина (і дитина) отримує певну благодать (для подальшого розкаяння у цьому грісі), навіть якщо їхнє Причастя святотатське. Тобто, якщо людина постійно грішить, не сповідається і приступає до Св. Тайни постійно, то з часом певна частка ласки таки призводить людину до покаяння."

Отже - ТЕОРІЯ ДИТЯЧОГО СВЯТОТАТСТВА:
- Церква: діти до 7 років є безгрішні, так як не можуть повноцінно розрізняти добро і зло, гріх, а отже не потребують Сповіді.
- Умовивід: Навіть якщо діти приступатимуть до Св. Причастя і чинитимуть святотатство, цей гріх їм не зараховується офіційно (див. Церква), але факт святотатства залишається, людина грішить! хто нестиме кару за гріх невідомо - батьки чи дитина. Але вище наведена "частка ласки" при святотатстві у певній мірі освячує людину Божественними дарами, що гарантує цій дитині певні "привілеї" у дорослому житті (благодать, чесноти, ласки, опір спокусам і відкинення гріха). Тому більша вірогідність, що дитина буде спасенною. Ось так.
Можна зробити висновок, що дітям приймати Св. Причастя можна і треба - це загартує її душу до духовної боротьби, примножить більше благодаті і т.д.

Але потрібно памятати - ніщо ні звідки не приходить і нікуди не зникає. Кару за святотатство хтось таки понесе. І це скоріше всього - батьки. Якби дитина до 7 років сама пішла б до церкви і САМА б приймала Св. Причастя - гріха б по ідеї не було б.
Але ж батьки її несуть до церкви! СВІДОМО ПРИВОДЯТЬ ДИТИНУ ДО СВЯТОТАТСТВА. І тому їм слід після кожного Причастя дитини сповідатися у важкому грісі - свідомому зневаження Пренайсвятіших Тайн.

Отож не будьмо сектою, де їдять хліб і пють вино, і щось мудрують своїм тілесним розумом!

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 27 січня 2009, 21:37

І ще одне. якщо дитина сама не охрещується, то чому сама приймає Причастя? Чи не можуть батьки і хрещені батьки приймати Св. Причастя в наміренні за спасення душі цієї дитини, заступатися перед Богом за неї так же, як відрікалися за неї від дявола?
:evil:

Igor
старець
старець
Повідомлень: 437
З нами з: 27 грудня 2008, 23:27
Звідки: Івано-Франківськ

Повідомлення Igor » 27 січня 2009, 22:19

Anatolij писав:...Отож не будьмо сектою, де їдять хліб і пють вино, і щось мудрують своїм тілесним розумом!


Віра дітей свідомого віку 5-7 років є чиста, вона не засмічена нашими канонами і правилами, вона не затуркана і подекуди діти краще за нас розуміють це, ще і через те, що розум слабкий і багато Віри, правидивої.

З власновго досвіду можу сказати, що і в 80 років можна бути нерозумною людиною і залишатись дитиною, тому вік тут зовсім не показник.
Не відмовляйте дітям.

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 27 січня 2009, 22:37

я знаю, для чого дітей охрещують. дитина може померти і тому залишиться з первородним гріхом, не потрапить до Царств Небесного. Тому щоби цього не допустити, дітей охрещують.

Але не можу зрозуміти - для чого, з якою метою дітям причащатися?
Хіба в Біблії сказано, що в Царстві Небесному будемо приймати Св. Тайну Сповіді? - Чому? Адже там немає гріха, тому не треба сповідатися, прищащатися. Так чому ж діти не можуть належати до Царства Небесного без Причастя але і без гріха але за своєю ангельською природою тут, на землі? адже Царство Небесне в кожному з нас, після Св. Причастя, бо маємо в Ньому потребу.

Я просто не знаю офіційного погляду Церкви щодо цього питання. Якщо є такий документ, то це - не святотатство. Якщо нема - це вже єресь. Адже Церква дозволила охрещувати немовлят! Тут нема єресі. Якщо дозволяє причащати - також нема. А якщо ми самі собі творитимемо канони, догми т.д., то навіщо нам бути послушними Церковній Владі. Цим і оправдуються єретики, вони самі собі - Церква.

ljubomyr_ps
старець
старець
Повідомлень: 506
З нами з: 27 жовтня 2008, 20:14
Звідки: Місто на кордоні

Повідомлення ljubomyr_ps » 27 січня 2009, 23:31

Шановний Анатоліє. Не уподібнюйтесь фарисеям, які забороняють дітям приходити до Христа . Напевне у Вас не має дітей і вони не ходять до Св. Причастя. Ваші слова про святотацтво Причастя дітей мене ображають як християнина і як батька дітей які приймають Святі Дари Господні. Так, можливо, я не найкращий батько і не найкраще виховую своїх дітей, але основні Христові правди і те Кого вони приймають у Св.Причасті я намагаюсь їм прищепити. І вони розуміють все , правда по своєму - по дитячому. Господь каже; "Пустіть до мене дітей бо таких є Царство Небесне" і "Якщо не станете як діти то не успадкуєте Царства Божого". Майте в серці любов і повагу до ближнього а в першу чергу до священників, які з любові до Господа дарують причастя Св. Дарів дітям - бо таких є Царство небесне.
Беріть приклад з нашого митрополита А.Шептицького з його правдивого Братолюбія.
Життя таке коротке - поспішаймо творити добро!

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 28 січня 2009, 10:27

Бог не робить між нами різниці – чи то дитина чи то дорослий! І хоче жити у кожному серці. І ще Ісус сказав не боронити дітям приходити до Нього, то чому батьки боронять?

Я скажу на прикладі моєї знайомої, в якої є дитинка, зараз їй 2,5 роки... поки вона не приймала Св.Причастя була дуже криклива, плакала, з нею вже просто не мали сили... але коли мама повела її до Причастя то відтоді дитина змінилася... і якщо через якусь причину вона не прийняла була Причастя все починалося знову.... це є єдина поміч, дитина міняється, стає спокійнішою, і тому мама ту дитинку старається якнайчастіше приводити на Святу Літургію і вести до Святого Причастя, бо знає що якщо хоч раз пропустить то дитина буде нестерпна.
Діти мають також якісь терпіння, просто вони не можуть ще того сказати.... діти можуть терпіти за своїх родичів, батьків, вони терплять, а люди часто не розуміють тих їх страшенних криків без причини...

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 28 січня 2009, 15:56

Аргументи проти причасття малих дітей.

1. Біблійний.
«бо хто їсть і п’є, засудження собі їсть і п’є, якщо у цьому не розрізняє Тіло» (1 Кор 11, 29). Дієслово, яке я переклав як «розрізняти», diakrinōn, означає розумову діяльність, за допомогою, якої людина може розрізнити що це є одна річ, а це є інша річ, а також прийти до відповідного висновку з цього питання. Тож Апостол Павло, ясно і недвозначно вимагає від причасників, щоб вони дійсно розуміли, що це не хліб, а Тіло Христове, тобто Христос, який присутній під видом хліба.

Якщо дитина може збагнути це то тим самим може добре збагнути різницю між добром і злом, отже цілком свідомо і цілком добровільно вчинити тяжкий гріх. В такому випадку малих дітей необхідно припускати і до Таїнства Сповіді. Якщо дитина не може вчинити тяжкого гріха, отже не здатна розрізняти речей, то у такому випадку вона не здатна розрізнити між хлібом і Тілом. Припускаючи таку дитину до Причасття тим самим ми відкриваємо дитину на наслідки, які Апостол Павло передбачив для такого порушення: неміч, хворобу, смерть. (див 1Кор 11, 30).

2. Документи Церкви.

Тридентський собор каже: «Хто твердить, що дітям перш аніж вони увійдуть у роки коли можуть розрізняти, потрібне причастя Євхаристії, нехай буде вдарений анатемою» (DH 1734). Цю соборову постанову ніхто не відмінив, а відмінити може тільки Вселенський собор, або Папа.

ІV Лятеренський собор каже, що до Причасття вільно приступати тільки ти, хто має здатність розрізнення (DH 812). Цю соборову постанову ніхто не відмінив, а відмінити може тільки Вселенський собор, або Папа.

Для католика досить вже цього, щоб вважати практику причащання малих дітей некатолицькою і богопротивною.

ljubomyr_ps
старець
старець
Повідомлень: 506
З нами з: 27 жовтня 2008, 20:14
Звідки: Місто на кордоні

Повідомлення ljubomyr_ps » 28 січня 2009, 20:37

сергій писав:Для католика досить вже цього, щоб вважати практику причащання малих дітей некатолицькою і богопротивною.


Брате, хто Ви такий щоб повчати інших. Може Ви священник, може епископ... Проціджуєте слова з Біблії і уставів, а загляньте краще у своє серце і подумайте чи ви Богу часом не богопротивний і осоружний своїми висловлюваннями і повчаннями. А можливо ви ніколи не любили дітей і Бога так по справжньому. Бо кого Бог любить того й кличе до себе в т.ч. і дітей до Причастя Святого, а священники Боже Тіло з радістю й уділяють дітям, які не мають на діші смертельних гріхів (на відміну від дорослих)
Фарисеї також Христа хотіли навчити своїх уставів, але Господь їм сказав: Яка заповідь найважливіша - Любити всім серцем Бога і ближніх. Тож полюбіть і Ви, друже, ближніх і дітей, які з радістю і невинністю приймають Господа у своє серце, а не осуджуйте їх.
Життя таке коротке - поспішаймо творити добро!

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 28 січня 2009, 20:44

ljubomyr_ps писав:І вони розуміють все , правда по своєму


Ладно, якщо говорити про дітей, які починають свідомо мислити, "хоч і по-дитячому", то хай бути цьому. А як пояснити той факт, коли прищащають дітей у півроку, рік - 2 роки, яка ж там свідомість?

ljubomyr_ps
старець
старець
Повідомлень: 506
З нами з: 27 жовтня 2008, 20:14
Звідки: Місто на кордоні

Повідомлення ljubomyr_ps » 28 січня 2009, 21:14

Anatolij писав: А як пояснити той факт, коли прищащають дітей у півроку, рік - 2 роки, яка ж там свідомість?


Яка совість не знаю - але чистота і дитяча невинність мов ангельська є точно.
Як пояснити - не поясню - а розяснить нам Господь, як зустрінемось з НИМ після смерті.
Багато чого ми не розуміємо то ж запитуймо в Бога у своїх молитвах. Обєднай нас Боже у спільній молитві!
Життя таке коротке - поспішаймо творити добро!

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 28 січня 2009, 23:25

ljubomyr_ps-ові
Цікава Ваша позиція, значить Біблія і Вселеньскі собори, вибачайте на виразові - коту під хвіст?

А Ваша любов полягає у штампуванні Богом проклятих дітей?

Як то дитина розрізняє Тіло, а не розрізняє гріха?

Якщо для Вас постанови Вселенських соборів Католицької Церкви приривнюються до фарисейських установ, то чого прирівнюєте тоді саму Церкву і Її Вчительський Уряд?

Малий
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 218
З нами з: 03 травня 2008, 08:41

Повідомлення Малий » 28 січня 2009, 23:47

сергій писав:Аргументи проти причасття малих дітей.

1. Біблійний.
«бо хто їсть і п’є, засудження собі їсть і п’є, якщо у цьому не розрізняє Тіло» (1 Кор 11, 29). Дієслово, яке я переклав як «розрізняти», diakrinōn, означає розумову діяльність, за допомогою, якої людина може розрізнити що це є одна річ, а це є інша річ, а також прийти до відповідного висновку з цього питання. Тож Апостол Павло, ясно і недвозначно вимагає від причасників, щоб вони дійсно розуміли, що це не хліб, а Тіло Христове, тобто Христос, який присутній під видом хліба.

Якщо дитина може збагнути це то тим самим може добре збагнути різницю між добром і злом, отже цілком свідомо і цілком добровільно вчинити тяжкий гріх. В такому випадку малих дітей необхідно припускати і до Таїнства Сповіді. Якщо дитина не може вчинити тяжкого гріха, отже не здатна розрізняти речей, то у такому випадку вона не здатна розрізнити між хлібом і Тілом. Припускаючи таку дитину до Причасття тим самим ми відкриваємо дитину на наслідки, які Апостол Павло передбачив для такого порушення: неміч, хворобу, смерть. (див 1Кор 11, 30).

2. Документи Церкви.

Тридентський собор каже: «Хто твердить, що дітям перш аніж вони увійдуть у роки коли можуть розрізняти, потрібне причастя Євхаристії, нехай буде вдарений анатемою» (DH 1734). Цю соборову постанову ніхто не відмінив, а відмінити може тільки Вселенський собор, або Папа.

ІV Лятеренський собор каже, що до Причасття вільно приступати тільки ти, хто має здатність розрізнення (DH 812). Цю соборову постанову ніхто не відмінив, а відмінити може тільки Вселенський собор, або Папа.

Для католика досить вже цього, щоб вважати практику причащання малих дітей некатолицькою і богопротивною.


БРАВО! +1

а аргументи решти "любомирів" просто смішне скиглення побожних невігласів, які вважають, що постанови соборів ховаються перед їхнім "сюсюканням"

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 29 січня 2009, 18:21

Ira писав:Бог не робить між нами різниці – чи то дитина чи то дорослий! І хоче жити у кожному серці. І ще Ісус сказав не боронити дітям приходити до Нього, то чому батьки боронять?


Я скажу на прикладі моєї знайомої, в якої є дитинка, зараз їй 2,5 роки... поки вона не приймала Св.Причастя була дуже криклива, плакала, з нею вже просто не мали сили... але коли мама повела її до Причастя то відтоді дитина змінилася... і якщо через якусь причину вона не прийняла була Причастя все починалося знову.... це є єдина поміч, дитина міняється, стає спокійнішою, і тому мама ту дитинку старається якнайчастіше приводити на Святу Літургію і вести до Святого Причастя, бо знає що якщо хоч раз пропустить то дитина буде нестерпна.
Діти мають також якісь терпіння, просто вони не можуть ще того сказати.... діти можуть терпіти за своїх родичів, батьків, вони терплять, а люди часто не розуміють тих їх страшенних криків без причини...


Щось підпахує сектантством... "Бог любить всіх, усі спасуться, не потрібно ніяких канонів, догм, вони лише придушують наші поривання і любов до Бога" ... Любов до Бога немає обмежень, а ці церковні правила лише заважають...

А щодо дитини, так тут є просте пояснення. Справа в тому, що дяволи також "голодні", а основна їхня їжа - розпуста і святотатство. Тому дитина і заспокоюється, вірніше причина неадекватної поведінки немовляти задовільняється... Тут треба відчитки, молитов, а не поганські жертвоприношення - "задобрювання духів" через святотатство. Ця практика ідентична відьмуванню, коли ритуал користування послугами нечисті починається із святотатства...

Я все ж таки подав питання до розділу "запитуємо священника" з метою покласти край цим безкінечним дискусіям.

ljubomyr_ps
старець
старець
Повідомлень: 506
З нами з: 27 жовтня 2008, 20:14
Звідки: Місто на кордоні

Повідомлення ljubomyr_ps » 30 січня 2009, 20:02

Малий писав:а аргументи решти "любомирів" просто смішне скиглення побожних невігласів, які вважають, що постанови соборів ховаються перед їхнім "сюсюканням"


Всім новоспеченим фарисеям (Малим і Сергіям) у ваших словах і проявляється ваша вся християнська любов вірніше НЕ любов а чисте фарисейство, ви не те що неповажаєте думки інших а щей вмієте обпльвувати слиною незгідних з вами. Прочитайте вищенаведені слова в цій гілці Митрополита А.Шептицького і повчіться хоч в нього любові до ближнього і до дітей зокрема. На тому завершую з вами дискусію.
Бувайте здорові і любіть ближнього!
Життя таке коротке - поспішаймо творити добро!

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 30 січня 2009, 22:14

Офіційний погляд Церкви
http://old.ugcc.org.ua/ukr/question/rit ... icle;1051/

Десь чув, латинський обряд досконаліший........

Аватар користувача
ola
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 211
З нами з: 21 серпня 2007, 01:27
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Повідомлення ola » 31 січня 2009, 00:09

За цим покликанням є деякі міркування на тему "Першої Сповіді та Урочистого Причастя", відповідно до постанов Синодів УГКЦ різних років:
http://old.ugcc.org.ua/ukr/library/2005 ... e/7/III/3/

Десь чув, латинський обряд досконаліший........

а можна вибирати? :wink:
Вернися до дому свого, і розкажи, які речі великі вчинив тобі Бог! (Луки 8, 39)

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 31 січня 2009, 00:45

Можна запозичувати дещо :twisted: :twisted:

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 31 січня 2009, 12:25

Anatolij писав:Офіційний погляд Церкви
http://old.ugcc.org.ua/ukr/question/rit ... icle;1051/

Десь чув, латинський обряд досконаліший........


ola писав:За цим покликанням є деякі міркування на тему "Першої Сповіді та Урочистого Причастя", відповідно до постанов Синодів УГКЦ різних років:
http://old.ugcc.org.ua/ukr/library/2005 ... e/7/III/3/


Тут виникає питання: Чи може єрархічно нижчий орган скасовувати постанови єрархічно вищого органу? Чи може Синод УГКЦ скасовувати догматичні формули Вселенського Собору Католицької Церкви?

Також лишається не визначенним питання: Якщо дитина розрізняє, що це Тіло Христове, то як тоді при такій свідомості вона не може вчинити тяжкого гріха? Адже таке твердження протирічить самому собі.

Та й як тоді бути з Традицією (Переданням) не східної, схизматицької церкви, а Католицької, яка завжди не допускали немовлят і дітей, що не дозріли до віку розрізнення до Причасття?

Аватар користувача
ola
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 211
З нами з: 21 серпня 2007, 01:27
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Повідомлення ola » 31 січня 2009, 13:54

Чи може Синод УГКЦ скасовувати догматичні формули Вселенського Собору Католицької Церкви?


цікаво сформульоване питання... Погодьтеся містить пресупозицію :wink: А питання щодо причастя немовлят дійсно належить до розряду "догматичних"?
У Каноні Східних Церков вичитала такий момент: "Кан. 710 – Щодо участі дітей у Пресвятій Євхаристії, після хрещення і миропомазання, слід дотримуватися приписів літургічних книг власної Церкви свого права з застосуванням відповідних застережень" (джерело: http://old.ugcc.org.ua/CCEC/16.html#c698 )

Подальші дослідження виявили, що
"Партикулярне право УГКЦ у 9-ох канонах приділяє увагу Євхаристії. Так канон 9, ідучи за приписами Кодексу Канонів Східних Церков, повертається до давньої традиції, яка була у нашій Церкві, а згодом у 1720 році Замойським Синодом заборонена, що сакраментальне впровадження в таїнство спасіння завершується прийняттям Пресвятої Євхаристії" (джерело: http://www.icl.org.ua/index.php?option= ... &Itemid=66 )

Підозрюю, що незабаром хтось із поважних богословів, присутніх на форумі, годен буде писати на цю тему принаймні магістерку: тема є, мета визначена, питання поставлені, практичне застосування очевидне :)
Вернися до дому свого, і розкажи, які речі великі вчинив тобі Бог! (Луки 8, 39)

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 31 січня 2009, 14:34

ola писав:
Чи може Синод УГКЦ скасовувати догматичні формули Вселенського Собору Католицької Церкви?


цікаво сформульоване питання... Погодьтеся містить пресупозицію :wink: А питання щодо причастя немовлят дійсно належить до розряду "догматичних"?
У Каноні Східних Церков вичитала такий момент: "Кан. 710 – Щодо участі дітей у Пресвятій Євхаристії, після хрещення і миропомазання, слід дотримуватися приписів літургічних книг власної Церкви свого права з застосуванням відповідних застережень" (джерело: http://old.ugcc.org.ua/CCEC/16.html#c698 )

Подальші дослідження виявили, що
"Партикулярне право УГКЦ у 9-ох канонах приділяє увагу Євхаристії. Так канон 9, ідучи за приписами Кодексу Канонів Східних Церков, повертається до давньої традиції, яка була у нашій Церкві, а згодом у 1720 році Замойським Синодом заборонена, що сакраментальне впровадження в таїнство спасіння завершується прийняттям Пресвятої Євхаристії" (джерело: http://www.icl.org.ua/index.php?option= ... &Itemid=66 )

Підозрюю, що незабаром хтось із поважних богословів, присутніх на форумі, годен буде писати на цю тему принаймні магістерку: тема є, мета визначена, питання поставлені, практичне застосування очевидне :)


Найцікавіша річ, що Замойський синод потверджений папою Банедиктом ХІІІ, а партикулярне право УГКЦ ще навіть не є прийняте Синодом УГКЦ.

Якщо Вселенський собор передбачає анатему за Причасття малих дітей, то погодьтеся, що питання переходить все таки у догматичну площину.

Окрім того літургійні книги власне УГКЦ не мають у собі навіть натяку на Причасття малих дітей.

Так що... Підшукайте кращі аргументи.

А рівно ж дозвольте подякувати Вам за мудру і врівноважену дискусію:Rose:
Цікаво би було її продовжити :)

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 31 січня 2009, 14:36

ljubomyr_ps писав:Всім новоспеченим фарисеям (Малим і Сергіям) у ваших словах і проявляється ваша вся християнська любов вірніше НЕ любов а чисте фарисейство, ви не те що неповажаєте думки інших а щей вмієте обпльвувати слиною незгідних з вами. Прочитайте вищенаведені слова в цій гілці Митрополита А.Шептицького і повчіться хоч в нього любові до ближнього і до дітей зокрема. На тому завершую з вами дискусію.
Бувайте здорові і любіть ближнього!


От Ви себе і показали - нема аргументів, в хід пускаєте особисті образи. :(


Повернутись до “Літургіка”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей