Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

переклади, пояснення, роздуми

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Тлумачення Ісаї 14:12-14 і Єзекиїла 28:14-17

Повідомлення о.Олег » 21 травня 2013, 18:15

Patlatus писав:Мене цікавило, чи йдеться в Старому Завіті, в уривках Ісаї 14:12-14 і Єзекиїла 28:14-17 про падіння сатани?
Ви мені колись порадили читати тлумачну Біблію Лопухіна, і я там знайшов таке
http://www.lopbible.narod.ru/isa/_isa031.htm - в третій зносці знизу пише: "Видеть здесь указание на будущее падении сатаньі, кажется, нет никаких оснований"
http://www.lopbible.narod.ru/eze/_eze087.htm - з коментарів тут також не зовсім ясно

:) десь читав (вислів якогось равина, не пригадаю зараз), що "в Тори 70 облич", тобто 70 смислових рівнів (якщо не помиляюсь - автор повязував це з числом народів, що на його думку населяють землю), повністю дослідити які... Навіть не знаю... Але точно - можна до єресей "дорозумітися", тому... чи в цих, чи в інших випадках, використовуючи різного роду методи читання Біблії (буквальний/алегоричний/моральний/аналогічний/тощо) варта постійно порівнювати те, до чого в своїх роздумах приходимо, з Вченням Христової Церкви. В данному випадку, думаю, можна бачити в цих уривках про падіння сатани (не думаю, що помиляюсь: як в Тертуліана, Орігена), а можна і побачити лише Вавілон/Тир. Хоча... як на мене грішного, це гарно вписується в контекст Од.12,7-9
навіть не знаю...
цікаво буде почути думки інших :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Just_me » 07 липня 2013, 12:37

Маю питання щодо цього уривку Євангелія від Матвія:
20.Коли ж настав вечір, сів він до столу з дванадцятьма учнями,
21.і коли вони їли, він промовив: “Істинно, кажу вам: Один з вас мене зрадить.”
22.Засмучені глибоко, почали кожний з них запитувати його: “Чи то часом не я, Господи?”
23.Він відповів: “Хто вклав зо мною руку в миску, той мене зрадить.
24.Син Чоловічий іде, як написано про нього, та горе тому чоловікові, що зрадить Сина Чоловічого! Ліпше було б тому чоловікові не народитись!”

Юда, як і кожна людина, не вирішує, народитись їй, чи ні. Може хтось і не проти був би не народитися, однак не має на це жодного впливу. Бог - творець життя. Кого ж тоді Ісус звинувачує в його народженні?
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrivovk » 07 липня 2013, 12:47

Just_me писав:Маю питання щодо цього уривку Євангелія від Матвія:
20.Коли ж настав вечір, сів він до столу з дванадцятьма учнями,
21.і коли вони їли, він промовив: “Істинно, кажу вам: Один з вас мене зрадить.”
22.Засмучені глибоко, почали кожний з них запитувати його: “Чи то часом не я, Господи?”
23.Він відповів: “Хто вклав зо мною руку в миску, той мене зрадить.
24.Син Чоловічий іде, як написано про нього, та горе тому чоловікові, що зрадить Сина Чоловічого! Ліпше було б тому чоловікові не народитись!”

Юда, як і кожна людина, не вирішує, народитись їй, чи ні. Може хтось і не проти був би не народитися, однак не має на це жодного впливу. Бог - творець життя. Кого ж тоді Ісус звинувачує в його народженні?

Так Ісус ніби не звинувачує нікого в народженні Юди. Він тільки констатує факт. Просто краще для зрадника Ісусового було б не народитись.

Або чи не краще було б для тих людей, які в пеклі, не народитись? Але ж хіба можна на Бога покладати вину, що вони зараз у пеклі, бо він їх створив? Всі створені для Неба, але якщо хтось там не буде, то це не є виною Бога.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Just_me » 07 липня 2013, 13:25

andrivovk писав:чи не краще було б для тих людей, які в пеклі, не народитись?

Однозначно краще. Але не вони самі покликали себе до життя. Те, що вони опинилися в пеклі - частково їх провина, але про бажання народитися їх же ніхто не запитував.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення ShMariam » 07 липня 2013, 13:29

Just_me писав:
andrivovk писав:чи не краще було б для тих людей, які в пеклі, не народитись?

Однозначно краще. Але не вони самі покликали себе до життя. Те, що вони опинилися в пеклі - частково їх провина, але про бажання народитися їх же ніхто не запитував.

Хочете сказати, що Бог помиляється, коли дозволяє їм появитися на світ?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Just_me » 07 липня 2013, 14:01

ShMariam писав:Хочете сказати, що Бог помиляється, коли дозволяє їм появитися на світ?

Я нічого не хочу сказати, лише запитати: Якщо Ісус сам каже, що краще їм не народжуватися, то для чого кличе їх до життя?
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення ShMariam » 07 липня 2013, 14:16

Just_me писав:
ShMariam писав:Хочете сказати, що Бог помиляється, коли дозволяє їм появитися на світ?

Я нічого не хочу сказати, лише запитати: Якщо Ісус сам каже, що краще їм не народжуватися, то для чого кличе їх до життя?

Кличе до життя, щоб потім вони пішли до Неба. Каже, що краще їм не народжуватися, бо вони вибрали пекло
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrivovk » 07 липня 2013, 14:39

Св. Августин каже, що Бог нас створив без нас, але не може спасти без нас.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення о.Олег » 07 липня 2013, 20:20

Just_me писав:Маю питання щодо цього уривку Євангелія від Матвія:
20.Коли ж настав вечір, сів він до столу з дванадцятьма учнями,
21.і коли вони їли, він промовив: “Істинно, кажу вам: Один з вас мене зрадить.”
22.Засмучені глибоко, почали кожний з них запитувати його: “Чи то часом не я, Господи?”
23.Він відповів: “Хто вклав зо мною руку в миску, той мене зрадить.
24.Син Чоловічий іде, як написано про нього, та горе тому чоловікові, що зрадить Сина Чоловічого! Ліпше було б тому чоловікові не народитись!”

Юда, як і кожна людина, не вирішує, народитись їй, чи ні. Може хтось і не проти був би не народитися, однак не має на це жодного впливу. Бог - творець життя. Кого ж тоді Ісус звинувачує в його народженні?

невже звинувачує в народженні, а не у зраді?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Just_me » 07 липня 2013, 22:32

о.Олег писав:невже звинувачує в народженні, а не у зраді?

У зраді, ясно. Але без того, щоб Ісуса хтось видав його б не розіп"яли, а отже не відбулося б відкуплення. Тобто та людина МАЛА народитися. Це був Юда. Моє питання стосується саме змісту слів "краще було не народитися". Є мільйони людей, яким краще не народитися. Моє питання "Як?"
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

igormaks
дописувач
дописувач
Повідомлень: 104
З нами з: 24 листопада 2012, 22:55

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення igormaks » 07 липня 2013, 23:45

Just_me писав:
о.Олег писав:невже звинувачує в народженні, а не у зраді?

У зраді, ясно. Але без того, щоб Ісуса хтось видав його б не розіп"яли, а отже не відбулося б відкуплення. Тобто та людина МАЛА народитися. Це був Юда. Моє питання стосується саме змісту слів "краще було не народитися". Є мільйони людей, яким краще не народитися. Моє питання "Як?"

Можливо зміст Ісусових слів "краще було не народитися" лежить в духовній площині? Якщо так , то Ісус покликав дванадцятьох до духовного життя і прийнявши це покликання вони духовно народилися - отримали знання , владу над недугами , демонами . Тобто за Ісусом пішли дванадцять учнів . Чим керувався Юда Іскаріотський ? Думаю Ісус , знав справжню причину , чому Юда пішов за ним. І слова "краще було не народитися" можливо слід розуміти як "краще було не ставати Ісусовим учнем Юді". Я ще це розумію як Боже застереження для тих людей , які готуються стати священнослужителями . А на питання "Як" - то вже як хто розуміє - глубокий іспит свого бажання стати священником , чи це дійсно з любові до Бога?
З повагою Ігор
Помагати Ісусові двигати хрест!

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrey s. » 08 липня 2013, 00:17

Just_me писав:Маю питання щодо цього уривку Євангелія від Матвія:
20.Коли ж настав вечір, сів він до столу з дванадцятьма учнями,
21.і коли вони їли, він промовив: “Істинно, кажу вам: Один з вас мене зрадить.”
22.Засмучені глибоко, почали кожний з них запитувати його: “Чи то часом не я, Господи?”
23.Він відповів: “Хто вклав зо мною руку в миску, той мене зрадить.
24.Син Чоловічий іде, як написано про нього, та горе тому чоловікові, що зрадить Сина Чоловічого! Ліпше було б тому чоловікові не народитись!”

Юда, як і кожна людина, не вирішує, народитись їй, чи ні. Може хтось і не проти був би не народитися, однак не має на це жодного впливу. Бог - творець життя. Кого ж тоді Ісус звинувачує в його народженні?

Особисто я можу запідозрити що тут не йдеться суто за фізичне народження, або не тільки за фізичне. Тобто воно звісно і духовне і фізичне, але не у сенсі родитись від жінки. Думаю Ісус би не приходив якби люди були Живими чи народженними до Життя.
Учні , всі., включно з Юдою ( і всі Діти Світла які жили у всі часи) вже не були гробами побілиними чи приблудами світу цього, мертвими при житті, зомбі :) . Вони народились через Нього, Він їх покликав і вони таки мали на це вплив, або скоріш добру волю щоб зростати , дозрівати й давати плід. Який плід дав Юда ? ( а таки дав )
Тобто можливо Ісус мав на увазі.., що краще би тому було жити як жив і не йти за Ним..., не пізнавати Його щоб потім зрадити. І не справа у тому що Він його покарає чи кине в пекло, ні..., це станеться само - собою ще при фізичному існуванні. Що власне і сталося.
" Проклятий усякий хто висить на дереві " . Ісус взяв на себе наше прокляття, проклятий щоб я Жив. Юда проклятий щоб я Вмер. І прокляття те на смерть.., смерть та є пеклом ще при фізичному існуванні, Душа вмирає ...., і частенько в такі моменти приходить така спокуса ( думка ).., що краще би дійсно не народжуватись було і взагалі за Нього не чути..., так пече десь там внутрі.
Шкода Юду.., шкода Петра.., бо себе теж шкода.., і не тільки себе. Тому.., маєм Дякувати що нам Дано Те чого Юда відрікся, й каятись за те що ми це в певній мірі повторюємо..., після того коли "мочимо свою руку з Ним в мисці " і зраджуєм цілуючи чи обіцяючи Любов .... .
Петра боліло не менше Юдиного, думаю він відчув й памятав що таке " краще не народжуватись ", і це тривало до кінця його земного путі, що власне і сталося і чому розпяття верх ногами є підтверженням.

Ну це все як моя фантазія.., не більше. :oops:
Дякую. :)
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrey s. » 08 липня 2013, 00:49

igormaks писав:Я ще це розумію як Боже застереження для тих людей , які готуються стати священнослужителями .

Я трішки ширше.., тобто для всіх хто Його наслідує. Або навпаки, трішки вужче і точніше, тобто це застереження насамперед мені , з поміж усіх. Просто так надійніше, щоб тим не спокуситись.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення о.Олег » 08 липня 2013, 06:26

Just_me писав:
о.Олег писав:невже звинувачує в народженні, а не у зраді?

У зраді, ясно. Але без того, щоб Ісуса хтось видав його б не розіп"яли, а отже не відбулося б відкуплення. Тобто та людина МАЛА народитися. Це був Юда. Моє питання стосується саме змісту слів "краще було не народитися". Є мільйони людей, яким краще не народитися. Моє питання "Як?"

тоді питання лежить в площині розрізнення між сприйняттям Бога в якості "великого лялькара" (відповідно - Спланував і "мала") і вірою в Бога, що все відає (Знає, що "має" статись)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Just_me » 08 липня 2013, 09:53

о.Олег писав:тоді питання лежить в площині розрізнення між сприйняттям Бога в якості "великого лялькара" (відповідно - Спланував і "мала") і вірою в Бога, що все відає (Знає, що "має" статись)

Ні. Я хочу, щоб ви зрозуміли моє запитання добре. Я усвідомлюю, що не Бог керував Юдою щоб той зрадив Ісуса, це був Юдин вибір. Але той вибір Ісус прокоментував саме так: "Краще було не народитися". Всім, хто піде до пекла, краще не народжуватися. Бог знає наперед, але людина про це дізнається тільки "колись", що сукупність її життєвих виборів привела її до загибелі. Але фраза "Краще було не народжуватися" звучить так само як "краще було народитися не в тих батьків, а в онтих, бо ті батьки звели тебе на злу дорогу" або "краще б ти народився не в тій країні, а в тій, бо там, де ти народився, ти так себе і не знайшов". Воно то ясно що краще, але який людина має до цього стосунок? Це ж не її вибір - народжуватися чи ні, де народится і в кого народитися.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення о.Олег » 08 липня 2013, 11:19

Just_me писав:
о.Олег писав:тоді питання лежить в площині розрізнення між сприйняттям Бога в якості "великого лялькара" (відповідно - Спланував і "мала") і вірою в Бога, що все відає (Знає, що "має" статись)

... фраза "Краще було не народжуватися" звучить так само як "краще було народитися не в тих батьків, а в онтих, бо ті батьки звели тебе на злу дорогу" або "краще б ти народився не в тій країні, а в тій, бо там, де ти народився, ти так себе і не знайшов". Воно то ясно що краще, але який людина має до цього стосунок? Це ж не її вибір - народжуватися чи ні, де народится і в кого народитися.

ми (людина) не є ляльками ані Бога, ані обставин. Навіть, якщо припустити, що все виховання Юди було підготовкою до зради, чи, навіть, якщо припустити, що йому у цьому дораджував його тато/мама - це (зрада) саме його вчинок і саме його відповідальність. Інші (оточення) у такому (теоритично припущеному) разі будуть нести відповідальність за "чужий гріх" (Наказувати гріх; Спонукувати до гріха; Дораджувати до гріха; Дозволяти на гріх; Допомагати до гріха; Не карати за гріх...), а "свій" він саме в Юди. Так з кожною людиною, Олю. Саме тому "краще такому не родитись". Фраза ця - не шукання винних у народженні/вихованні, а Плач над грішником, жаль/жах/знання/факт того, що таку людину чекає
З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення vitalko » 08 липня 2013, 14:32

Ось що пише Йоан Золотоустий на цю тему:

Когда же настал вечер, Он возлёг с двенадцатью учениками (ст. 20). О, бесстыдство Иуды! И Он там присутствовал, и он пришел для того, чтобы причаститься таинств и яств, и обличаем был при самой трапезе, тогда как и зверь мог бы сделаться кротчайшим. Поэтому-то и евангелист замечает, что когда они ели, Христос беседовал с ними о предательстве, чтобы и самим временем, и трапезой обличить лукавство предателя. Когда ученики совершили, как повелел им Иисус, когда же настал вечер, Он возлёг с двенадцатью учениками. И когда они ели, сказал: истинно говорю вам, что один из вас предаст Меня (ст. 21). Прежде же вечери Христос умыл и ноги Иуды. Смотри, как Он щадить предателя: Он не сказал: этот предаст Меня; но: один из вас - для того, чтобы сокрытием его опять дать ему возможность раскаяться, и предпочитает устрашить всех, чтобы спасти его. Один из вас двенадцати, говорит Он, которые всюду находитесь со Мной, которым Я умыл ноги, и которым Я обещал столь великие блага. Тогда нестерпимая скорбь объяла это святое собрание. Иоанн говорит, что ученики недоумевали, и озирались друг на друга (Ин. 13, 22), и каждый из них с боязнью спрашивал о себе самом, хотя они и не сознавали за собой ничего такого. Матфей же говорит: Они сильно опечалились, и начали говорить Ему, каждый из них: не я ли, Господи? Иисус отвечал: тот, кому Я, обмакнув кусок хлеба, подам (Мф. 26, 22; Ин. 13, 26). Смотри, когда Христос открыл предателя! Тогда, как восхотел вывести из смущения прочих, которые омертвели от страха, а потому и спрашивали настоятельно. Впрочем Он делал это не только с тем намерением, чтобы освободить их от страха, но и для того, чтобы исправить предателя. Так как последний, часто слышавший неясные обличения, по жестокосердию своему, оставался без исправления, то Христос, желая сильнее возбудить его, срывает с него личину. Когда же ученики опечалились, и начали говорить: не я ли, Господи? Он же ответил: опустивший со мной руку в блюдо, этот предаст Меня; впрочем Сын Человеческий идёт, как написано о Нём, но горе тому человеку, которым Сын Человеческий предаётся: лучше было бы этому человеку не родиться (ст. 23-24). Некоторые говорят, что Иуда так был дерзок, что не почитал Учителя, и вместе с Ним обмакивал руку. А по моему мнению, Христос сделал и это для того, чтобы привести его в больший стыд, и возбудить в нем доброе расположение; ведь и это имеет некоторую пользу.

2. Не должно совершенно оставлять этого без внимания, но мы должны запечатлеть это в наших мыслях, и ярость никогда не будет иметь в нас места. Кто, в самом деле, размышляя об этой вечери, о предателе, возлежащем со Спасителем всех, и о том, сколь кротко беседует имеющий быть предан, - не отвергнет всего яда гнева и ярости? Смотри же, с какой кротостью Христос обращает речь Свой к Иуде: впрочем Сын Человеческий идёт, как написано о Нём! Это говорил Он как для утверждения учеников Своих, чтобы они поступок Его не приписали слабости, так и для того, чтобы исправить предателя. Но горе тому человеку, которым Сын Человеческий предаётся: лучше было бы этому человеку не родиться. Заметь опять в обличении неизреченную кротость. Даже и теперь не грозно, но весьма милостиво беседует с предателем, и притом сокровенно, не смотря на то, что не только прежняя его бесчувственность, но и после этого обнаружившееся в нем бесстыдство достойны были крайнего негодования. Ведь и после этого обличения Иуда говорит: не я ли, Равви (Мф. 26, 25)? О, бесчувственность! Спрашивает тогда, как сам это сознает! И евангелист, удивляясь его дерзости, говорит об этом. Что же сказал в ответ кротчайший и незлобивый Иисус? Ты сказал. Хотя он и мог бы сказать: о, скверный и прескверный, гнусный и нечистый человек! Столько времени готовясь совершить зло, удалившись и заключив сатанинский договор, согласившись взять серебро и будучи обличен Мной, ты осмеливаешься еще спрашивать? Но Христос не сказал ничего такого. Что же сказал? Ты сказал, - и тем самим показывает для нас образ и правило терпения. Но иной скажет: если написано, что Христос так пострадает, то за что же осуждается Иуда? Он исполнил то, что написано. Но он делал не с той мыслью, а по злобе. Если же ты не будешь обращать внимания на намерения, то и дьявола освободишь от вины. Но нет, нет! И тот, и другой достойны бесчисленных мучений, хотя и спаслась вселенная. Не предательство Иуды сделало нам спасение, но мудрость Христа, дивно обращавшая злодеяния других в нашу пользу. Что же, - спросишь ты, - если бы Иуда Его не предал, то не предал ли бы другой? Какое же отношение имеет это к настоящему предмету? Такое, скажешь, что если Христу надлежало быть распятым, то нужно было, чтобы это совершено было кем-либо; если кем-либо, то конечно таким человеком. Если бы все были добры, то не исполнено бы было строительство нашего спасения. Да не будет! Сам Всемудрый знал, как устроить наше спасение, хотя бы и так было, потому что премудрость Его велика и непостижима. Поэтому-то, чтобы кто не подумал, что Иуда был служителем домостроительства, Христос и называет его несчастнейшим человеком.

Но кто-нибудь опять скажет: если лучше было бы не родиться ему, то для чего Бог попустил произойти на свет как ему, так и всем злым? Тебе бы надлежало порицать злых за то, что они, имея возможность не быть такими, сделались злыми; а ты, оставив это, слишком много испытываешь и исследуешь судьбы Божьи, хотя и знаешь, что никто не бывает злым по необходимости. Ты скажешь: надлежало бы рождаться одним только добрым, и не было бы нужды ни в геенне, ни в наказании, ни в мучении, и не было бы даже зла; злым же надлежало бы или не рождаться, или, если родились, тотчас умирать. Прежде всего, должно указать тебе на следующее апостольское изречение: а ты кто, человек, что споришь с Богом? Изделие скажет ли сделавшему его: "зачем ты меня так сделал" (Рим. 9, 20)? Если же ты требуешь доказательств разума, я скажу, что добрые заслуживают большего удивления, когда находятся среди злых, потому что тогда-то особенно открывается в них терпение и великое любомудрие. Ты же, говоря вышеупомянутые слова, уничтожаешь случай для борьбы и подвигов. Что же, скажешь ты; для того, чтобы одни сделались добрыми, наказываются другие? Нет, не для этого, а за свои злодеяния. Они сделались злыми не потому, что родились, но вследствие своего нерадения; поэтому и подвергаются наказании. Как не быть достойными наказания тем, которые имеют таких учителей добродетели, и не получают от них никакой пользы? Как благие и добрые вдвойне достойны чести за то, что и были добры, и нисколько не заразились от злых, так и злые достойны двойного наказания - и за то, что были злы, имея возможность стать добрыми (что и доказывают те, которые сделались добрыми), и за то, что не получили никакой пользы от добрых. Но посмотрим, что говорит этот несчастный ученик, будучи обличаем Учителем. Что же он говорит? Не я ли, Равви? Почему же не сначала спросил он об этом? Он думал, что он не узнан, когда было сказано: один из вас; когда же Христос открыл его, тогда он опять осмелился спросить, надеясь на кротость Учителя, что не обличит его. Вот почему он и назвал Его Равви.
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення о.Олег » 08 липня 2013, 16:22

vitalko писав:Ось що пише Йоан Золотоустий на цю тему:...

:Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Just_me » 08 липня 2013, 17:31

vitalko писав:Ось що пише Йоан Золотоустий на цю тему:

Пише, звісно, цікаво, але це не відповідь на моє запитання. Останній абзац корисний для тих, хто запитує, чому Бог посилає на землю людей, які потраплять до пекла, але моє питання не в тому полягало, на те питання я відповідь давно знаю.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення vitalko » 08 липня 2013, 18:28

Just_me писав:
vitalko писав:Ось що пише Йоан Золотоустий на цю тему:

Пише, звісно, цікаво, але це не відповідь на моє запитання. Останній абзац корисний для тих, хто запитує, чому Бог посилає на землю людей, які потраплять до пекла, але моє питання не в тому полягало, на те питання я відповідь давно знаю.


Ну... св. Йоан Золотоустий там пояснює, чому саме ця фраза прозвучала, причому прозвучала так, що Юда чув. "Краще було не народитися" - не зовсім і коментар, а скоріше остання спроба зупинити Юду від зради.

Взагалі, якщо глянути на Христові слова в Євангеліях, то прослідковується чітка тенденція - Бог спочатку обіцяє великі блага тим, які Його слухають і Його волю чинять, а потім кари тим - які не будуть цього робити(взяти до прикладу слова про овець і козлів), і цим чітко показує що життя з Богом - оце первісне благо: "І побачив Бог, що воно добре" Хто ж цього блага зрікається - є попереджений, що його очікує у цьому випадку. Так само і з апостолами - до всіх них звернені ці слова: "Істинно кажу вам: Ви, що пішли за мною: як новий світ настане, коли Син Чоловічий сяде на престолі своєї слави, сидітимете й ви на дванадцятьох престолах, щоб судити дванадцять поколінь Ізраїля." Все це було приготоване і Юді, але так як ці слова до нього не промовляли, Ісус шукав інших можливостей, щоб спинити його. Останньою можливістю була погроза страшної кари - "краще було не народитися", але на жаль, до Юди і це не промовило. Тому обставини тут ні до чого, нмсд.

P.S. Ваше питання врешті приведе до ще одного: чому існує зло? Для чого Бог творив люцифера(і всіх упалих ангелів), якщо знав, що той відпаде від Нього?
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
Злий Іван
старець
старець
Повідомлень: 579
З нами з: 18 лютого 2010, 14:39
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Злий Іван » 12 липня 2013, 10:30

От я і сам не раз задумувався: чому Бог створив ангелів, коли знав, що вони впадуть, і людей занепастять?
І у мене з'явилися такі собі відповіді:
Бог дав усім свободу волі (і людям, і ангелам), бо Йому непотрібні мавпи, але свідомі створіння які самі прийдуть до Нього.
Не хоче Він іграшок, а синів.
Ось така моя думка.
Критика вітається
Востаннє редагувалось 12 липня 2013, 12:51 користувачем Злий Іван, всього редагувалось 1 раз.
Називайте речі своїми іменами ̶ люди краще вас розумітимуть.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення ShMariam » 12 липня 2013, 12:27

Злий Іван писав:І у мене з'явилися такі собі відповіді:
Бог дав усім свободу волі (і людям, і ангелам), бо Йому непотрібні мавпи, але свідомі створіння які самі прийдуть до Нього.
Не хоче він іграшок, а синів.
Ось така моя думка.
:good:
:pardon:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Романко
дописувач
дописувач
Повідомлень: 55
З нами з: 07 грудня 2011, 23:31
Звідки: Знам'янка Кіровоградської области

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Романко » 18 березня 2014, 23:23

Слава Ісусу Христу! Не розумію уривок з Книги Чисел, 31 глава "13 І вийшли Мойсей, священик Єлеазар та всі князі громадські аж поза табір їм назустріч. 14 І розгнівався Мойсей на воєводів, на тисячників та на сотників, які повернулися з військового походу, 15 та й каже до них: “Ви зоставили живими всіх жінок. 16 Таж то вони, за порадою Валаама, звели синів Ізраїля відступити від Господа заради Пеора; тим і кинулась пошесть на Господню громаду. 17 Тож повбивайте всіх дітей чоловічої статі й усіх жінок, що спізнали чоловіка, також повбивайте. 18 А всіх дітей жіночої статі, що ще не знали чоловіка, позоставляйте живими для себе.". Як пророк Мойсей міг віддати такий страшний і жорстокий наказ повбивати мирних жінок та хлопчиків? А навіщо тоді лишати живими дівчат?
Бог! Україна! Свобода!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9676
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення о.Олег » 19 березня 2014, 10:35

Романко писав:Слава Ісусу Христу! Не розумію уривок з Книги Чисел, 31 глава "13 І вийшли Мойсей, священик Єлеазар та всі князі громадські аж поза табір їм назустріч. 14 І розгнівався Мойсей на воєводів, на тисячників та на сотників, які повернулися з військового походу, 15 та й каже до них: “Ви зоставили живими всіх жінок. 16 Таж то вони, за порадою Валаама, звели синів Ізраїля відступити від Господа заради Пеора; тим і кинулась пошесть на Господню громаду. 17 Тож повбивайте всіх дітей чоловічої статі й усіх жінок, що спізнали чоловіка, також повбивайте. 18 А всіх дітей жіночої статі, що ще не знали чоловіка, позоставляйте живими для себе.". Як пророк Мойсей міг віддати такий страшний і жорстокий наказ повбивати мирних жінок та хлопчиків? А навіщо тоді лишати живими дівчат?

розумію, що нам із Вами важко це буде сприйняти, але погляньмо в Закон (точніше - його повторення): "конче вибий мешканців того міста вістрям меча..." (Втор. 13.7-18? - десь іще було, якщо згадаю, то допишу) за зведення ізраїльтян в поклоніння Ваалу. Поклоніння цьому божку - гидота оргій. Кожна жінка цього народу саме тим і відрізнялася від дівчини - участю у таких акціях "поклоніння".
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrivovk » 19 березня 2014, 17:31

Романко писав:Як пророк Мойсей міг віддати такий страшний і жорстокий наказ повбивати мирних жінок та хлопчиків? А навіщо тоді лишати живими дівчат?

Та таких "жорстоких", як ви кажете наказів, повно в Старому Завіті, а навіть деякі є у Новому. Просто треба правильно розуміти Письмо. Тут треба вчитися. Читати книги по тлумаченню Біблії. :pardon:
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4627
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення ShMariam » 19 березня 2014, 20:19

andrivovk писав:Читати книги по тлумаченню Біблії. :pardon:
Ще би зразу посилання... :wink:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Романко
дописувач
дописувач
Повідомлень: 55
З нами з: 07 грудня 2011, 23:31
Звідки: Знам'янка Кіровоградської области

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення Романко » 19 березня 2014, 22:27

Я читаю тлумачення Лопухіна, Теофілакта. А чи є католицькі тлумачники Святого Письма, бажано українською або російською мовами? Якщо хтось знає, прошу надати посилання! Дякую!
Бог! Україна! Свобода!

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrivovk » 19 березня 2014, 23:47

ShMariam писав:
andrivovk писав:Читати книги по тлумаченню Біблії. :pardon:
Ще би зразу посилання... :wink:

Та то не є аж така проблема. :) З давніх - Отці Церкви.... Дуже багато можна скачати в інтернеті...


А з сучасних порадив би - Реймонд Браун (до речі - катол. священик) "введение в Новый Завет" в двох томах. Можна наприклад тут собі скачати http://royallib.ru/author/braun_reymond.html

"Введение в Новый Завет" Рэймонда Брауна, одного из крупнейших библеистов современности, представляет собой классическое учебное пособие.

В этом фундаментальном труде автор не только подробно анализирует все новозаветные книги, но и приглашает читателя поразмыслить над проблемами, которые ставит каждая из этих книг, - о Боге, Христе, новозаветных персонажах, церкви и т. д. Каждая глава содержит обширную библиографию. Книга адресована как студентам богословских учебных заведений, так и тем, кто изучает Новый Завет на курсах, в кружках разного уровня и самостоятельно.


Рэймонд Э. Браун (1928-1998) - выдающийся библеист ХХ века. Мировую известность ему принесли такие фундаментальные труды, как трехтомный комментарий на Евангелие и Послание Иоанна, "Рождение Мессии: комментарий к повествованию о Детстве у Матфея и Луки", "Смерть Мессии: комментарий к повествованию о Страстях в Четырех Евангелиях", "Введение в новозаветную христологию", "Введение в Новый Завет".

Выдающийся библеист Брюс Мецгер сказал об этой книге: «Если бы разрешили иметь только одну книгу по Новому Завету, я бы выбрал эту».



П.С. Екзегетика (дав.-гр. ἐξηγητικά, від ἐξήγησις, «тлумачення, виклад») — розділ богослов'я, що займається тлумаченням біблійних текстів, роз'ясненням суті старозавітних і новозавітних символічних оповідей, змісту "важких місць святого письма" доказами божественного походження і абсолютної істинності Біблії. Кожне віросповідання має свою екзегетику, яка по-своєму пояснює одні й ті самі біблійні факти, а іноді й значення тієї чи іншої біблійної книги загалом. (Вікі...)


Герменевтика (від грец. ερμηνεύειν — тлумачити) — у первісному значенні — напрям наукової діяльності, пов'язаний з дослідженням, поясненням, тлумаченням філологічних, а також філософських, історичних і релігійних текстів. У давньогрецькій філології та філософії — з тлумаченням Біблії, екзегезою; у протестантських теологів — з інтерпретацією священних текстів у їх полеміці з католицькими богословами. (Вікі...)


Я ще зараз читаю "Брюссельскую Библию" - коротенькі тлумачення, теж можна знайти. :)
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2906
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Питання стосовно незрозумілих уривків Святого Письма

Повідомлення andrivovk » 26 червня 2014, 18:56

В Євангелії від Івана є такий уривок
46. Слуги ж відказують: «Ніколи чоловік не говорив так, як цей чоловік говорить.»
47. Фарисеї ж: «Чи й не ви дали себе звести?
48. Невже хтось із старшини або фарисеїв увірував у нього?
49. Та проклятий той народ, що закону не знає
50. Але озвавсь до них Никодим, що приходив до нього вночі, а був же один з них:
51. «Чи дозволяє наш закон засуджувати чоловіка, не вислухавши його спершу та й не довідавшися, що він робить?»
52. Ті ж йому: «Чи і ти з Галилеї? Розвідайся, то й побачиш: з Галилеї пророк не приходить
53. І розійшлися кожен до свого дому.


Фарисеї тими своїми заявами самі показали себе поганими знавцями Св.Письма, бо як мінімум один з пророків походив з Галилеї (пророк Йона).
Засліплені злобою та ненавистю учителі помиляються, бо з Галилеї був пророк Йона (2 Цар. 14:25-26). Про цю ж землю говорить Господь через пророка Ісаю (Іс. 8:23-9,1), а виконання цього пророцтва описано в Євангелії від Матея (Мт. 4:12-16).
http://osbm.org.ua/v2/index.php?option= ... Itemid=537
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re: Св Письмо

Повідомлення Омельян » 11 квітня 2015, 10:04

якщо можна, задам тут питання по Святому Письму.
В цих днях багато читали про Страсті Христові і є одне місце в Матея, якого немає в інших Євангелистів:
"І ось завіса у храмі роздерлась надвоє від верху аж додолу, і земля потряслася, і зачали розпадатися скелі, і повідкривались гроби, і повставало багато тіл спочилих святих, а з гробів повиходивши, по Його воскресенні, до міста святого ввійшли, і багатьом із'явились."

описана тут така фантастична подія, що я навіть дивуюся, що не цікавився нею раніше: хто ці воскреслі, що з ними було далі, яка реакція тих, кому вони з`явилися, чи щось про це пишуть екзегети????
Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар


Повернутись до “Святе Письмо”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість