Співслужіння Пресвятої Євхаристії

УПЦ КП, УПЦ МП, УАПЦ

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
samael
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 464
З нами з: 16 червня 2005, 14:35
Звідки: Львів, Україна
Контактна інформація:

Співслужіння Пресвятої Євхаристії

Повідомлення samael » 18 жовтня 2005, 14:30

Глава УГКЦ висловився за широку дискусію на тему співслужіння Пресвятої Євхаристії

Як ми повідомляли раніше (див. прес-реліз 324 (428)), цими днями у Ватикані триває робота Одинадцятої Генеральної Асамблеї Синоду Єпископів, у якій від Української Греко-Католицької Церкви беруть участь Блаженніший Любомир (Гузар), Глава УГКЦ, та Преосвященний Владика Софрон (Мудрий), Єпископ-емерит Івано-Франківський.


http://www.ugcc.org.ua/ukr/press-releases/article;2421/
γνῶθι σεαυτόν
www.it-sfera.com.ua

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 18 жовтня 2005, 17:08

Тоді Глава УГКЦ зокрема запитав: „Якщо Літургія є правилом віри, якщо Божественна Літургія, що відправляється Східними Церквами у сопричасті з Римським Престолом та Православними чи Апостольськими Церквами є ідентичною для обох, якщо є загальне визнання апостольського наступництва єпископів, а отже, і священиків, які її відправляють, тоді що ще потрібно для єдності?”


Нарешті ці слова прозвучали з вуст предстоятеля Церкви, а не тільки з вуст прогресивних богословів. Цілком реальний шлях до єднання.
Залишається підтримати Патріарха Любомира і поширювати дискусію на цю тему.

Аватар користувача
ihor
Модератор
Модератор
Повідомлень: 78
З нами з: 22 червня 2005, 09:26
Звідки: м. Київ

Повідомлення ihor » 21 жовтня 2005, 15:30

svjat писав:Нарешті ці слова прозвучали з вуст предстоятеля Церкви

Як мені доводилось чути, у промовах Блаженнішого Любомира вже давно звучать подібні до цієї тези, у яких він закликає до об'єднання Церков в Україні не у формі прилучення, а через сопричастя.

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 27 жовтня 2005, 14:45

Не стежу за промовами Архиєпископа Любомира, тому не знав що він раніше піднімав ці теми. А яке ваше ставлення до цього питання? Може знаєте приклади сопричастя між вірними різних церков в Україні.

oihor
гість
гість
Повідомлень: 6
З нами з: 19 вересня 2005, 21:10

Повідомлення oihor » 02 листопада 2005, 21:15

нажаль не всі так думають.сьогодні отримав ганебного і досить вузького листа адесованого папі з Підгірців на цю тему. Що про це думаєте :( ?

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 04 листопада 2005, 15:34

Не зрозумів питання. Що я думаю про лист з підгірців який я не читав чи про співслужіння Євхаристії?

oihor
гість
гість
Повідомлень: 6
З нами з: 19 вересня 2005, 21:10

Повідомлення oihor » 05 листопада 2005, 21:43

про деякі погляди цих отців почитайте на http://bohoslov.paradoxinc.org/topic.ph ... topic=5&v=

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 08 листопада 2005, 11:56

Дякую за посилання. Я раніше не чув про цю течию в УГКЦ. На скільки ідея сопричастя з православними підтримується вірними? Чи підтримує її більшість вірних УГКЦ?

Аватар користувача
ihor
Модератор
Модератор
Повідомлень: 78
З нами з: 22 червня 2005, 09:26
Звідки: м. Київ

Повідомлення ihor » 17 листопада 2005, 16:40

svjat писав:На скільки ідея сопричастя з православними підтримується вірними? Чи підтримує її більшість вірних УГКЦ?

На мою думку для широкого загалу питання причастя чи не причастя у храмі іншої конфесії не є проблемою, як рівнож і справа міжцерковного сопричастя.

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 18 листопада 2005, 17:11

Якщо говорити про широкий загал греко-католиків, то я мабуть погоджусь. А як щодо православних?
Я не впевнений, що більшість з них готові до євхаристійного єднання з греко-католиками чи римо-католиками. Хоча я чув, що під час великих прощ на Західній Україні деякі православні причащались з греко-католиками.
Часто звучить думка в Православній Церкві, що євхаристійне єднання не можливе через догматичну різницю.

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 20 грудня 2005, 17:46

Запрошую всіх відвідати цей форум
http://www.my-forum.org.ua/go/viewtopic.php?p=1476#1476
Там обговорюються подібні питання. Не вистачає участі греко-католиків.

Аватар користувача
ihor
Модератор
Модератор
Повідомлень: 78
З нами з: 22 червня 2005, 09:26
Звідки: м. Київ

Повідомлення ihor » 22 грудня 2005, 13:50

svjat писав:Я не впевнений, що більшість з них готові до євхаристійного єднання з греко-католиками чи римо-католиками.

Блаженніший Любомир висловився за широку дискусію цієї теми. Це не означає, що вже всі цього прагнуть, чи усвідомлюють потребу. Йдеться про те, щоб не існувало заборони з боку Католицької Церкви, а вже життя покаже, у яких випадках і коли сопричастя стане реальністю.

Kaktus
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 183
З нами з: 05 березня 2010, 10:05

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Повідомлення Kaktus » 09 березня 2010, 16:19

З Барійського (Bari) документу Спільної Міжнародної Комісії для богословського діалогу між Католицькою і Православною Церквою „Віра, Тайни і єдність Церкви”, 16.06.1987 р.

(3) Через цей основоположний характер віри потрібно сказати, що віру потрібно розглядати як передуючу умову, яка є вже звершена в самій собі, перед сакраментальним сопричастям, що вона однак помножується через сакраментальне сопричастя, котре є виразом життя Церкви та засобом для духовного росту кожного з її членів. Це потрібно обдумати, щоб не братися за проблему віри як умови єдності в недостатній спосіб. Але воно не має затемняти факт, що віра є такою умовою, та що не може бути жодного сакраментального сопричастя без сопричастя у вірі, як у загальному значенні, так і в значенні догматичних формулювань....
(24) При євхаристійному співслужінні представників різних місцевих Церков в особливий спосіб виявляється ідентичність віри та посилюється через саму сакраментальну дію. Тому собори, на яких єпископи, ведені Святим Духом, висловлюють істину церковної віри, завжди пов’язані з відправою. ...
(28) Якщо є незаперечним, що різниці представляють відкидання раніших догм Церкви і є не лише різницями в богословському способі висловлювання, тоді явно стоїться перед справжнім розколом у вірі; тоді немає більше жодної можливості для сакраментального сопричастя. Бо віра мусить бути визнана словами, які виражають саму істину. ...

Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9690
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Повідомлення о.Олег » 09 березня 2010, 16:25

Kaktus писав:З Барійського (Bari) документу Спільної Міжнародної Комісії для богословського діалогу між Католицькою і Православною Церквою „Віра, Тайни і єдність Церкви”, 16.06.1987 р.

(3) Через цей основоположний характер віри потрібно сказати, що віру потрібно розглядати як передуючу умову, яка є вже звершена в самій собі, перед сакраментальним сопричастям, що вона однак помножується через сакраментальне сопричастя, котре є виразом життя Церкви та засобом для духовного росту кожного з її членів. Це потрібно обдумати, щоб не братися за проблему віри як умови єдності в недостатній спосіб. Але воно не має затемняти факт, що віра є такою умовою, та що не може бути жодного сакраментального сопричастя без сопричастя у вірі, як у загальному значенні, так і в значенні догматичних формулювань....
(24) При євхаристійному співслужінні представників різних місцевих Церков в особливий спосіб виявляється ідентичність віри та посилюється через саму сакраментальну дію. Тому собори, на яких єпископи, ведені Святим Духом, висловлюють істину церковної віри, завжди пов’язані з відправою. ...
(28) Якщо є незаперечним, що різниці представляють відкидання раніших догм Церкви і є не лише різницями в богословському способі висловлювання, тоді явно стоїться перед справжнім розколом у вірі; тоді немає більше жодної можливості для сакраментального сопричастя. Бо віра мусить бути визнана словами, які виражають саму істину. ...

Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

цитуєте добре, але звинувачення у "авантюризмі" поспішне - це пошук, який йде саме з переконання у тому, що віра у католиків і православних є тотожною.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ієром. Діонисій
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 220
З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
Звідки: Львів -- Рим

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Повідомлення ієром. Діонисій » 09 березня 2010, 17:54

о.Олег писав:... віра у католиків і православних є тотожною.

Відколи це?
Те що різниці є дуже незначні -- одна справа, те що їх немає взагалі -- зовсім інша. На жаль, різниці є, зокрема в розумінні догми про зверхність Римського Архиєрея. Тому і немає повного сопричастя.
Kaktus писав:Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

Не думаю, що шкодить, але виглядає дивним, як в очах Православних Церков, так і Римо-Католицької.

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Повідомлення vitalko » 09 березня 2010, 18:00

Не думаю, що шкодить, але виглядає дивним, як в очах Православних Церков, так і Римо-Католицької.


Дивний, чи не дивний, добре, що щось робиться. Принаймні шукається вихід з існуючої ситуації. Хіба може досягнути успіху той, хто нічого не робить?
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9690
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Повідомлення о.Олег » 09 березня 2010, 18:28

ієром. Діонисій писав:
о.Олег писав:... віра у католиків і православних є тотожною.

Відколи це?
Те що різниці є дуже незначні -- одна справа, те що їх немає взагалі -- зовсім інша. На жаль, різниці є, зокрема в розумінні догми про зверхність Римського Архиєрея. Тому і немає повного сопричастя.
Kaktus писав:Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

Не думаю, що шкодить, але виглядає дивним, як в очах Православних Церков, так і Римо-Католицької.

все правильно: "тотожна" - це я грішний надто емоційно написав. Проте робота, що її провадить +Гузар важлива і потрібна. З боку Православія не сприйнята і Римом заборонена ("мелхітські ініціативи"), проте з того, що знаю - владика Любомир не з власної ініціативи працює у цій ділянці. Всі Його дії і висловлювання завжди на межі дозволеного КЦ і ніколи (або вкажіть протилежне) не виходять за межі послуху Папі. Близькі до +Любомира по екуменічній діяльності оо. на моє запитання про ініціативу владики служити Літургію разом з православними відповідають: "+Гузар - хороший богослов і вмілий екуменіст. Така Його і УГКЦ роль - пробувати зрушити з мертвої точки справу з’єднання"
розумію - роль важка. Проте владика нмд щиро прагне до єдності... Мабуть не все вдало, але зі сторони критикувати легше, аніж бути під ударом, на видноті у всіх критиків, добродіїв, ворогів, противників...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).


Повернутись до “Українські традиційні Церкви”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей